- itsme28 april 2018 om 13:25
Geachte lezer, Ik ben een jongen van 24 jaar, Ik heb nu al 4+ jaar heftige slaap problemen.
Ik slaap al 4+ jaar 5/6 dagen per week niet. Ik ben al een aantal keren bij de dokter geweest.
Mijn eerste bezoek kreeg ik Temazepam toewezen.
Mijn tweede bezoek kreeg ik Oxazepam toewezen.
Beide medicijnen werkte niet, Ook heb ik alle standaard middelen geprobeerd zoals Melatonine,
De dokters kunnen me niet helpen, Heeft iemand de zelfde ervaringen? of iemand tips die ik zou kunnen proberen?
Met vriendelijke groeten, itsme
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 april 2018 om 14:02Vraag dan aan de huisarts een slaapmiddel.
Reagerenitsme28 april 2018 om 14:08Temazepam en Oxazepam werden voorgeschreven als slaapmiddel…
ReagerenJohn (moderator)
28 april 2018 om 14:10Maar dat zijn eigenlijk geen slaapmiddelen….
Reagerenitsme28 april 2018 om 14:19Je heb gelijk, De uitspraken van mijn huidige dokter waren “We vinden je te jong voor slaap medicatie’
vandaar dat ik een topic hier ben gestart om te zien of iemand andere tips heeft die ik zou kunnen uitproberen.
ReagerenJohn (moderator)
28 april 2018 om 15:39In principe heeft die wel gelijk, maar niet slapen is erger
ReagerenCatootje28 april 2018 om 17:45Belangrijk is om te beginnen met een goede basis. Zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Hierdoor blijft je bloedsuikerspiegel stabieler.
Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren de aanmaak van je neurotransmitters verbeteren. Onder ander magnesium, zink, vitamine B, C en D en omega 3. Daarnaast zijn er diverse middelen als 5htp, theanine en bepaalde kruidenmiddelen.
Natuurlijk ook zorgen voor voldoende daglicht en lichaamsbeweging. Liefst ’s ochtends vroeg al. Vooral wandelen kan helpen. ’s Avonds beter gedempt licht en ’s nachts in het donker slapen. Bij wc-bezoek liever geen licht aandoen, of eventueel rood licht, bijvoorbeeld een fietslampje.
Verder kan electrosmog ontregelend werken op je melatoninehuishouding, doordat je pijnappelklier geen onderscheid kan maken tussen daglicht en electro-magnetische velden.
Benzodiazepinen remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen die juist belangrijk zijn voor de aanmaak van je neurotransmitters.
Reageren