Zoeken Vraag het forum

4+ jaar heftige slaap problemen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • itsme

Geachte lezer, Ik ben een jongen van 24 jaar, Ik heb nu al 4+ jaar heftige slaap problemen.

Ik slaap al 4+ jaar 5/6 dagen per week niet. Ik ben al een aantal keren bij de dokter geweest.

Mijn eerste bezoek kreeg ik Temazepam  toewezen.

Mijn tweede bezoek kreeg ik Oxazepam toewezen.

Beide medicijnen werkte niet, Ook heb ik alle standaard middelen geprobeerd zoals Melatonine,

De dokters kunnen me niet helpen, Heeft iemand de zelfde ervaringen? of iemand tips die ik zou kunnen proberen?

Met vriendelijke groeten, itsme

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Vraag dan aan de huisarts een slaapmiddel.

Reageren
    itsme

Temazepam en Oxazepam werden voorgeschreven als slaapmiddel…

Reageren
    John (moderator)

Maar dat zijn eigenlijk geen slaapmiddelen….

Reageren
    itsme

Je heb gelijk, De uitspraken van mijn huidige dokter waren “We vinden je te jong voor slaap medicatie’

vandaar dat ik een topic hier ben gestart om te zien of iemand andere tips heeft die ik zou kunnen uitproberen.

Reageren
    John (moderator)

In principe heeft die wel gelijk, maar niet slapen is erger

Reageren
    Catootje

Belangrijk is om te beginnen met een goede basis. Zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Hierdoor blijft je bloedsuikerspiegel stabieler.

Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren de aanmaak van je neurotransmitters verbeteren. Onder ander magnesium, zink, vitamine B, C en D en omega 3. Daarnaast zijn er diverse middelen als 5htp, theanine en bepaalde kruidenmiddelen.

Natuurlijk ook zorgen voor voldoende daglicht en lichaamsbeweging. Liefst ’s ochtends vroeg al. Vooral wandelen kan helpen. ’s Avonds beter gedempt licht en ’s nachts in het donker slapen. Bij wc-bezoek liever geen licht aandoen, of eventueel rood licht, bijvoorbeeld een fietslampje.

Verder kan electrosmog ontregelend werken op je melatoninehuishouding, doordat je pijnappelklier geen onderscheid kan maken tussen daglicht en electro-magnetische velden.

Benzodiazepinen remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen die juist belangrijk zijn voor de aanmaak van je neurotransmitters.

Reageren
Reageer op: 4+ jaar heftige slaap problemen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.