Zoeken Vraag het forum

weinig slaap!?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Fabienne

Hoi ik heb misschien een hele domme vraag maar zit ermee ik ben 16 en heb nu de langste vakantie tussen middelbaar en mbo en daar neem ik het erg van heb geen bijbaantje en slaap elke dag pas om 5 u sochtends en lig dan erna aardig lang op me bed op achter de pc. Zou je hierdoor iets aan je hart kunnen krijgen of iets anders ergs. En wat is het ergste wat je hiervan voelt of krijgt??

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Aan je hart ga je het niet krijgen, maar je hele slaap-waak ritme gaat naar de knoppen. Als je vakantie is afgelopen ga je daar grote problemen mee krijgen

Reageren
    fabienne

Zoals wat voor problemen?

Reageren
    Catootje

Verstoring van je dag- en nachtritme ontregelt je hormoonhuishouding. Daar  krijg je op korte termijn misschien niet direct klachten van maar  het ondermijnt je hele gezondheid. Vrouwen die veel nachtdiensten draaien, hebben een verhoogde kans op borstkanker.

Ik zou toch zorgen voor een daginvulling. Gaan zwemmen, naar de bibliotheek, vrijwilligerswerk doen, bijbaantje etc. Je zou je ook alvast kunnen verdiepen in de boeken van je nieuwe studie.

Reageren
Reageer op: weinig slaap!?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.