- Fabienne20 juni 2019 om 08:23
Hoi ik heb misschien een hele domme vraag maar zit ermee ik ben 16 en heb nu de langste vakantie tussen middelbaar en mbo en daar neem ik het erg van heb geen bijbaantje en slaap elke dag pas om 5 u sochtends en lig dan erna aardig lang op me bed op achter de pc. Zou je hierdoor iets aan je hart kunnen krijgen of iets anders ergs. En wat is het ergste wat je hiervan voelt of krijgt??
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 juni 2019 om 20:32Aan je hart ga je het niet krijgen, maar je hele slaap-waak ritme gaat naar de knoppen. Als je vakantie is afgelopen ga je daar grote problemen mee krijgen
Reagerenfabienne21 juni 2019 om 01:22Zoals wat voor problemen?
ReagerenCatootje21 juni 2019 om 09:57Verstoring van je dag- en nachtritme ontregelt je hormoonhuishouding. Daar krijg je op korte termijn misschien niet direct klachten van maar het ondermijnt je hele gezondheid. Vrouwen die veel nachtdiensten draaien, hebben een verhoogde kans op borstkanker.
Ik zou toch zorgen voor een daginvulling. Gaan zwemmen, naar de bibliotheek, vrijwilligerswerk doen, bijbaantje etc. Je zou je ook alvast kunnen verdiepen in de boeken van je nieuwe studie.
Reageren