Zoeken Vraag het forum

Hele dag moe, maar 's avonds nooit kunnen slapen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

ik ben inmiddels al ongeveer 2 weken ziek. Ik heb vorige week koorts gehad en ben nu nog steeds verkouden. De laatste tijd ben ik ook altijd moe overdag, en als ik dan in bed lig word ik opeens helemaal wakker en kan ik niet slapen. Als ik bijvoorbeeld om half 11 naar bed ga, lig ik om 2-3 uur ’s nachts nog wakker, en moet ik er om 7 uur weer uit. Met als gevolg dat ik de dag erna weer helemaal kapot ben, maar ik ’s avonds weer wakker ben.

Ik ben net bij de huisarts geweest en heb dit allemaal uitgelegd. Mijn longen zijn afgeluisterd maar hierop was niks te horen. Op het probleem van het ‘slaaptekort’ zei de huisarts dat dit vervelend was. Ik heb echter geen medicatie of iets dergelijks gekregen voor mijn problemen.

Toch vind ik het langzaam zeer irritant worden dat ik nooit kan slapen. Als ik in bed lig dan pieker ik ook telkens over bepaalde dingen. Zo heb ik iets meer dan 2 jaar geleden mijn eerste relatie gehad (ik ben nu 22). Deze relatie is januari vorig jaar gestopt, in juli dit jaar weer opgepakt en in september weer gestopt. Ik heb het hier vrij moeilijk mee gehad en hierover denk ik ook regelmatig na in bed. Ook pieker ik vaak over mijn stage, want ik ben altijd bang dat ik dingen fout doe. Verder moet ik ook de telefoon oppakken als leveranciers bellen en hiervoor ben ik altijd nerveus. Hierover pieker ik dus ook elke nacht.

Mijn vraag is dan ook of ik gewoon bij de drogist iets kan kopen om ’s avonds voor het slapen tot rust te komen en in slaap te vallen.

Met vriendelijke groet,

Anoniem

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je zou melatonine kunnen proberen. Maar beter zou zijn iets aan de problemen te doen

Reageren
    Anoniem

Is valeriaan ook een optie? Of is melatonine toch beter?
    En op welke manier bedoelt u om iets aan de problemen te doen?

Reageren
    John (moderator)

Valeriaan kaan ook.
    Wellicht is het goed om eens met een psycholoog te praten.

Reageren
    Anoniem

Maar met betrekking tot wat bedoelt u? De beëindigde relatie?

Reageren
    John (moderator)

O.a. maar ook het gepieker over je stage , telefoon beantwoorden…. Er zijn meer dingen maar overmatig over piekert.

Reageren
    Lizz

Misschien een snelle tip die ik vaak gebruik als ik pieker: gewoon eens alles opschrijven wat je dwars zit, en eens iets van ademshalings oefeningen doen of meditatie.

Reageren
Reageer op: Hele dag moe, maar 's avonds nooit kunnen slapen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.