Zoeken Vraag het forum

Hele dag moe, maar 's avonds nooit kunnen slapen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

ik ben inmiddels al ongeveer 2 weken ziek. Ik heb vorige week koorts gehad en ben nu nog steeds verkouden. De laatste tijd ben ik ook altijd moe overdag, en als ik dan in bed lig word ik opeens helemaal wakker en kan ik niet slapen. Als ik bijvoorbeeld om half 11 naar bed ga, lig ik om 2-3 uur ’s nachts nog wakker, en moet ik er om 7 uur weer uit. Met als gevolg dat ik de dag erna weer helemaal kapot ben, maar ik ’s avonds weer wakker ben.

Ik ben net bij de huisarts geweest en heb dit allemaal uitgelegd. Mijn longen zijn afgeluisterd maar hierop was niks te horen. Op het probleem van het ‘slaaptekort’ zei de huisarts dat dit vervelend was. Ik heb echter geen medicatie of iets dergelijks gekregen voor mijn problemen.

Toch vind ik het langzaam zeer irritant worden dat ik nooit kan slapen. Als ik in bed lig dan pieker ik ook telkens over bepaalde dingen. Zo heb ik iets meer dan 2 jaar geleden mijn eerste relatie gehad (ik ben nu 22). Deze relatie is januari vorig jaar gestopt, in juli dit jaar weer opgepakt en in september weer gestopt. Ik heb het hier vrij moeilijk mee gehad en hierover denk ik ook regelmatig na in bed. Ook pieker ik vaak over mijn stage, want ik ben altijd bang dat ik dingen fout doe. Verder moet ik ook de telefoon oppakken als leveranciers bellen en hiervoor ben ik altijd nerveus. Hierover pieker ik dus ook elke nacht.

Mijn vraag is dan ook of ik gewoon bij de drogist iets kan kopen om ’s avonds voor het slapen tot rust te komen en in slaap te vallen.

Met vriendelijke groet,

Anoniem

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je zou melatonine kunnen proberen. Maar beter zou zijn iets aan de problemen te doen

Reageren
    Anoniem

Is valeriaan ook een optie? Of is melatonine toch beter?
    En op welke manier bedoelt u om iets aan de problemen te doen?

Reageren
    John (moderator)

Valeriaan kaan ook.