- Anoniem10 januari 2018 om 13:47
Hallo,
ik ben inmiddels al ongeveer 2 weken ziek. Ik heb vorige week koorts gehad en ben nu nog steeds verkouden. De laatste tijd ben ik ook altijd moe overdag, en als ik dan in bed lig word ik opeens helemaal wakker en kan ik niet slapen. Als ik bijvoorbeeld om half 11 naar bed ga, lig ik om 2-3 uur ’s nachts nog wakker, en moet ik er om 7 uur weer uit. Met als gevolg dat ik de dag erna weer helemaal kapot ben, maar ik ’s avonds weer wakker ben.
Ik ben net bij de huisarts geweest en heb dit allemaal uitgelegd. Mijn longen zijn afgeluisterd maar hierop was niks te horen. Op het probleem van het ‘slaaptekort’ zei de huisarts dat dit vervelend was. Ik heb echter geen medicatie of iets dergelijks gekregen voor mijn problemen.
Toch vind ik het langzaam zeer irritant worden dat ik nooit kan slapen. Als ik in bed lig dan pieker ik ook telkens over bepaalde dingen. Zo heb ik iets meer dan 2 jaar geleden mijn eerste relatie gehad (ik ben nu 22). Deze relatie is januari vorig jaar gestopt, in juli dit jaar weer opgepakt en in september weer gestopt. Ik heb het hier vrij moeilijk mee gehad en hierover denk ik ook regelmatig na in bed. Ook pieker ik vaak over mijn stage, want ik ben altijd bang dat ik dingen fout doe. Verder moet ik ook de telefoon oppakken als leveranciers bellen en hiervoor ben ik altijd nerveus. Hierover pieker ik dus ook elke nacht.
Mijn vraag is dan ook of ik gewoon bij de drogist iets kan kopen om ’s avonds voor het slapen tot rust te komen en in slaap te vallen.
Met vriendelijke groet,
Anoniem
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 januari 2018 om 15:56Je zou melatonine kunnen proberen. Maar beter zou zijn iets aan de problemen te doen
ReagerenAnoniem10 januari 2018 om 16:28Is valeriaan ook een optie? Of is melatonine toch beter?
Reageren
En op welke manier bedoelt u om iets aan de problemen te doen?John (moderator)
10 januari 2018 om 16:30Valeriaan kaan ook.
Reageren
Wellicht is het goed om eens met een psycholoog te praten.Anoniem10 januari 2018 om 17:28Maar met betrekking tot wat bedoelt u? De beëindigde relatie?
ReagerenJohn (moderator)
10 januari 2018 om 17:40O.a. maar ook het gepieker over je stage , telefoon beantwoorden…. Er zijn meer dingen maar overmatig over piekert.
ReagerenLizz8 juli 2018 om 22:13Misschien een snelle tip die ik vaak gebruik als ik pieker: gewoon eens alles opschrijven wat je dwars zit, en eens iets van ademshalings oefeningen doen of meditatie.
Reageren