- Anoniem11 juli 2014 om 05:53
Via deze weg hoop ik wat tips of adviezen te krijgen..
Mijn vriend is vorig jaar uitgebreid onderzocht in het ziekenhuis, op meerdere afdelingen. Heeft zelfs een dag er gelegen om te testen op slaapabneu..
Heeft ook allerlei dingen voor thuis meegekregen (slangetjes enzo) om ’s nachts van alles te meten..
Echter er komt niets uit… Op de momenten dat hij dus getest wordt gebeurd er niks… (snurkt niet meer, stopt niet met ademen etc).Ondertussen lig ik al 3jaar heel wat nachten wakker.. Nu kan ik vrij goed zonder slaap oftot weinig slaap, maar ik word er wel behoorlijk sagerijnig van naar dat gezaag te luisteren..
Maar wat nu nog meer een probleem wordt… mijn vriend is dus ALTIJD moe..
Zodra we uit het werk komen, dan doen we boodschappen en daarna gaat hij de keuken in om te koken en zodra het eten op is.. gaat hij liggen op de bank en slapen. En dat tot een uurtje of half 10 a 10.. dan doen we de hondjes uitlaten, wat drinken en dan gaan we naar bed.
Een keer oké.. iedereen is wel eens echt moe..maar dit sowieso standaard door de weeks…?? Nee dat is niet gezond volgens mij.
En zeker voor mn relatie ook niet bepaald leuk.
Als ik er iets van zeg is het; jah ben moe. dat weet je.. ben altijd moe, laat me slapen.Hij heeft van alles geprobeerd aan zn snurken
Het ziekenhuis en alle onderzoeken wijzen dus niks uit..
we weten gewoon niet wat het probleem is waardoor hij ALTIJD moe is..
Hij slaapt sowieso snachts 8uur.. Maar of hij nou meer slaapt of niet.. op tjid naar bed gaat of laat. Uitslaapt of vroeg eruit is. Op zn eten let.. etc..
NIKS helpt!Nu heeft hij net voor mij de slaaptest gedaan die op de home pagina hier wordt aangeboden en daar komt uit: hij heeft een verhoogde kans op OSAS..
En dat hij nu wordt geadviseerd om contact op te nemen met N.S.I.
maarja. die onderzoeken heeft hij dus al gedaan…De dokter doet ook weinig, want die weet ook niet meer wat hij nog meer kan doen.
Enige wat hij te horen krijgt. Zorg dat er een bed ergens anders staat voor je vriendin, dan kan ze rustig slapen..ik wil niet apart liggen van mn vent. ik wil naast hem liggen op een rustige manier. En dat ik ook gewoon mijn slaap krijg.
Maar dat boeit me nog het minste. Ik wil dat er iets word gedaan aan zijn moeheid.. want dat verpest mijn relatie en zijn leven meer dan het gesnurk….Dus ik hoop dat iemand, na het lezen van mijn verhaal, nog nuttige tips/adviezen heeft voor mij/ons…
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 juli 2014 om 07:12[quote]En dat hij nu wordt geadviseerd om contact op te nemen met N.S.I.
Reageren
maarja. die onderzoeken heeft hij dus al gedaan…[/quote] Dat de onderzoeken zijn gedaan wil niet per definitie zeggen, dat er dan ook niets aan de hand is.
Misschien toch goed om contact op te nemen met het NSI. Wie niet waagt die niet wint…Anoniem11 juli 2014 om 07:34Maar die onderzoeken die ze bij het N.S.I. gaan doen, zijn dezelfde als die hij al heeft gedaan in het UMC Utrecht o.a.
Daar kwam niks uit en is vervolgens naar een slaappsycholoog gegaan.
Daar kwam ook niks uit..Kwam er eigenlijk op neer: leer ermee leven
Mijn vriend is ook op een punt gekomen dat hij er niet meer in gelooft dat iemand of iets hem kan helpen…
Het feit dat ik nu het toch weer oppak en niet wil opgeven is iets waar hij momenteel beetje boos om is.. Dat boeit mij niet zo. Ik wil dat er iets gebeurd.Mocht ik contact opnemen met het N.S.I. en om wat voor reden dan ook onderzocht weer worden, zelfde onderzoeken of niet. Wordt dat vergoedt of zijn dat kosten voor jezelf? Ook handig om te weten voor ik aan iets begin… 🙂
ReagerenJohn (moderator)
11 juli 2014 om 08:52De zorg die wordt verleend door het Nederlands Slaap Instituut valt volledig binnen de vergoedingen van het basispakket als er een verwijzing van de huisarts is. Over de onderzoeken zelf kan ik niets zeggen. Maar dat kunnen ze zelf waarschijnlijk het beste toelichten.
ReagerenAnoniem11 juli 2014 om 08:56Oké bedankt. Ik zal eens contact opnemen met het N.S.I. dan..
Reageren