Zoeken Vraag het forum

Borstbeen kraakt

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo iedereen

Ik weet niet of mijn post onder de juiste rubriek zit, maar ik denk dat het hier hoort.
    Ik ben een vrouw van 26 jaar oud en sinds meer dan een jaar kraakt mijn borstbeen meerdere keren per dag.
    Ik heb niet echt pijn, maar een drukkend gevoel op mijn borst.
    Meestal kraakt het wanneer ik mijn nek naar rechts draai, maar soms ook wanneer ik me uitrek of me omdraai in bed.
    Wanneer ik kraak neemt de druk even af, maar het bouwt zich snel weer terug op.
    Als ik mijn nek draai, voelt het ook alsof er iets vastzit in mijn borstkas en dat voelt ook zo bij de ruggenwervels die op gelijke hoogte zitten.

Ik vraag me af of dit normaal is en hoe ik dit kan stoppen.
    Moet ik me zorgen maken hierover? Is het beginnende reuma?
    De dokter doet het meestal af alsof het geen probleem is, maar toch ben ik daar niet 100% zeker van.

Ik heb geen trauma’s gehad (zover ik weet) en doe geen speciale sporten als gewichtheffen en van die toestanden.

Graag jullie reacties of gelijkaardige ervaringen!
    Bedankt!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Zonder enig onderzoek is dat moeilijk te zeggen.
    Je zult toch terug moeten naar de huisarts. En laat je dan niet zomaar wegsturen. Je hebt de klachten al langer dan een jaar. Als de huisarts niet weet wat het is, moet hij/zij je doorsturen.

Reageren
    Anoniem

En is het al over? Ik heb precies dezelfde klachten!

Reageren
    Piet

Syndroom van tietze.

Reageren
Reageer op: Borstbeen kraakt
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.