Hallo, ik ben een meisje van 16 jaar ik heb een vriend en zijn beiden nog maagd. Pas wou ik onze eerste keer proberen, we hebben het nu al 2x geprobeerd maar elke keer doet het erg pijn, en als hij doordukt duw ik hem weg vanwege de angst dat het meer pijn dan gaat doen. ook heb ik het gevoel dat het daar nog te strak is. Ik krijg er iets meer als 3 vingers in, ook zit er een randje maagdenvlies in het midden.
Hebben jullie tips, waardoor het wat soepeler kan verlopen? (We gebruiken al genoeg glijmiddel).
Hai, probeer zoveel mogelijk te ontspannen. Hoe meer jij je spant, hoe pijnlijker het wordt. Ik denk dat jij er eerlijk gezegd nog niet klaar voor bent.
Groetjes
Je bent er klaar voor als je ontzettend verliefd en opgewonden bent. Dan zul je merken dat het geen pijn doet. Of in ieder geval veel minder pijnlijk.
Heleen
Hai Anoniempje, vraagje: ben jij er zelf wel klaar voor om verder te gaan met je vriendje of wilt hij erg graag? Dat verklaart namelijk waarom je zo gespannen reageert. Mag ik vragen of je aan de pil bent of in ieder geval condooms in huis hebt? Ik neem aan dat als je het weer een keer wilt proberen, dat je daarna niet in de stress van een eventuele zwangerschap wilt zitten. Heb jij voldoende seksuele voorlichting gehad? Ook als je vriend met zaad op zijn handen jouw vingert, is er een kans dat je zwanger kan raken. Pas alsjeblieft goed op jezelf en doe niets tegen je zin in of waarvan jij denkt dat je nog niet wilt doen.
Liefs, Heleen
Hallo, Ik ben sinds een week aan de pil en die 2x dat we het hebben geprobeerd hebben we een condoom omgedaan. Ik voel me er klaar voor, alleen ben ik erg bang voor de pijn, en vooral dat die pijn voor niks is...dat hij niet verder erin gaat. Ik heb voldoende voorlichting gehad. Hij wou dit pas doen als ik het wil. Ik wil het heel graag maar ben bang dat het niet lukt.
Hallo, klinkt misschien stom maar tijdens het voorspel zou je je eigenlijk gewoon moeten laten meeslepen in het gevoel er dan bij je word opgewekt je raakt natuurlijk opgewonden (word je goed nat) of laat je goed nat maken.
Als je gespannen/bang bent kan het zijn dat je dus niet of niet goed nat word waardoor dit dus pijn veroorzaakt hier heb je altijd nog glijmiddel voor natuurlijk.
En als je bang bent voor de pijn ga je bewust soms zelfs onbewust het daar beneden aanspannen waardoor het nog pijnlijker word en het voor je vriend moeilijker word om bij nja naar binnen te gaan.
probeer gewoon te ontpannen en je mee laten slepen met het gevoel als je er echt klaar voor bent zo als je zegt, in het begin zal het altijd anders niet fijn voelen maar dat verdwijnt uiteindelijk wel.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
anoniempje als jij er 3vingers in je kut krijgd moet jij geen pijn hebben bij het neuken.laat je vriend het ook eens proberen om 3vingers erin te brengen en dan kijken of je geen pijn hebt.
ik had even een vraagje, ik ben een moslim meisje en heb een vriendje gehad waarmee ik ging verloven nu is hij aan het twijfelen maar en is hij heel agressief tegenover mij. De enige reden waarom ik nog bij hem blijf is omdat ik ontmaagd ben en dat bij ons niet hoort, mijn vraag is merken jongens na een paar maanden of jaar geen seks te hebben dat je ontmaagd zijt? Ik had gehoord dat na een tijdje u vagina strakker word en het weer iets strakker is?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!