Zoeken Vraag het forum

Klaarkomen met pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Na 2-3 dagen stoppen is geen wet van Meden en Perzen hoor. Dat kan best wel eens wat langer duren. Aan de bescherming door de pil doet het verder niets

Dirk

mijn vriedin slikt nu al 3.5 weken achter elkaar de pil, kan ik nu onbeschermd sex hebben en in haar komen?

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor, als ze de pil goed gebruikt wel

Reageren
    Dirk

Mijn vriedin slikt haar laatste pil woensdag, kan ik in haar komen zonder dat ze zwanger raak?

Reageren
    John (moderator)

Ze is ook door de pil beschermd in de stopweek. Dus ja

Reageren
    Hoi

Ik heb op de eerste dag van mijn ongesteldheid de pil geslikt en mijn vriend is daarna in mij klaargekomen dit is al 8 dagen geleden maar ik heb nog steeds hele kleine bloedingen en moet vaak plassen is dit een zwangerschap symptoom?

Reageren
    John (moderator)

dat komt door het starten van de pil

Reageren
    Hoi

reactie ^
    Ik heb ook pijn in mijn onderbuik of ja een soort spierpijn maar heb wel een heftige training gehad maar alsnog en gevoelige borsten en blauwe aders op de borsten?

Reageren
    Willie

Mijn vrienden zeggen dat ik in mijn vriendin kan klaar komen want ze slikt de pil dat doet ze al bijna een jaar kan ik dan gewoon klaarkomen in haar?

Mvg willie

Reageren
    John (moderator)

Waar zou de pil anders voor bedoeld zijn denk je?

Reageren
    Anna

Hoi

ik heb gister ( woensdag ) mijn laatste pil geslikt voor de stopweek wanneer moet ik dan weer beginnen met de pil?

Reageren
    Suzan

Hey,

Een stopweek heeft 7 pil vrije dagen,staat waarschijnlijk ook in de bijsluiter van je pil. Tel je vanaf donderdag 7 ,zou je de donderdag er op dus weer moeten starten

Reageren
    Robin

Hoi,

Maakt het uit welk moment je vriendin de pil begint te slikken wat betreft bescherming van de pil?

Reageren
    John (moderator)

Ja, als ze voor de eerste keer met de pil start is het de bedoeling om op de eerste dag van menstruatie daarmee te starten. Dan is ze vanaf de eerste pil beschermd. Begint ze de eerste 5 dagen van de cyclus met de pil, is ze pas na 7 dagen de pil te hebben genomen beschermd. Als ze op een andere (latere) dag begint is de eerste 2 weken niet beschermd

Reageren
    John (moderator)

Dan moet je donderdag weer starten. Een stopweek heeft 7 pilvrije dagen

Reageren
Reageer op: Klaarkomen met pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.