- Anoniem307 januari 2021 om 21:20
Kijk u zegt het ‘lijkt’ op een angst probleem en dan raak ik al in de stress want het kan dus ook niet zo zijn en denk ik dat mijn angst dus klopt. Ik wordt er zo moe van…
John (moderator)
7 januari 2021 om 21:22En als de angst dan nou eens zou kloppen? Wat is daar dan het probleem van?
ReagerenAnoniem307 januari 2021 om 21:38Nouja, heb al 4 jaar last van hypochondrie dus dat is een angst dat ik ziek word. Daarnaast heb k tijdje gehad dat ik dacht dat ik op mannen viel omdat ik dan een keer een moment had dat dat bevestigd werd bijvoorbeeld; knappe man zien en denken dat ik daar op val, daarna had ik dat ook met bijv een kind dan dacht ik ‘schattig’ ofzo en raakte ik compleet in paniek en dacht ik dat ik op kinderen viel en al die dingen maken mij helemaal gek. Er zijn echt wel duizenden dingen waardoor deze angsten ontkracht kunnen worden maar toch een aantal kleine gedachtes maken mij helemaal gek waardoor ik denk dat mijn angst bevestigd wordt. Ik wil het ook absoluut niet en zou nooit wat kunnen doen. Ik val ook gewoon op vrouwen meestal ook gewoon vrouwen boven mijn leeftijd en dat is bijvoorbeeld al een tegendeel tot mijn angst.
Maar dingen die mijn angst bevestigen maken mij helemaal gek en die dingen zijn zo klein..
ReagerenAnoniem307 januari 2021 om 21:39En heb ook echt een bloedhekel aan pedofielen of kinder misbruikers vanaf vroeger al, ik pieker al sinds ik kind ben, en heb zoveel angsten al gehad. Ik was ook altijd al bang dat ik ziek werd en kon mij als kind ook al helemaal gek maken met gedachten.
ReagerenAnoniem307 januari 2021 om 21:40Ik wil ook gewoon later een gezin met kinderen en een vrouw gewoon zoals ieder mens..
ReagerenJohn (moderator)
7 januari 2021 om 21:45Het heeft dan toch alles met je angststoornis te maken.
ReagerenAnoniem307 januari 2021 om 21:47Ik weet ook dat ik eigenlijk hulp moet gaan zoeken, maar ook voor die angst met kinderen. Ik schaam mij daar zo erg voor omdat te vertellen want het kan ook gewoon echt niet. En dat houdt mij het meeste tegen..
ReagerenJohn (moderator)
7 januari 2021 om 21:51Ik denk dat het toch goed is als je hiermee naar een psycholoog gaat. Hier kun je wel wat professionele hulp bij gebruiken
ReagerenAnoniem307 januari 2021 om 21:53Denkt u dat dit echt kan helpen tegen mijn angsten?
ReagerenJohn (moderator)
7 januari 2021 om 22:02Daar is een psycholoog dus voor
ReagerenAnoniem3010 januari 2021 om 10:07Aha oke, ik denk dat ik dit dan ga doen. Nu ook ik denk eigenlijk dat dit gewoon een puist is hij voelt ook aan. Zelfde pijn als ik puist ergens anders zou hebben. Maar toch schrik ik enorm en ga ik over erge dingen na denken.
ReagerenAnoniem3010 januari 2021 om 10:07Anoniem3010 januari 2021 om 14:07Ik ga denk ik opzoek naar psycholoog, denk dat dat het beste is. Ik gebruik wel wat zalf voor de pukkel.
ReagerenAnoniem3010 januari 2021 om 14:51Het zit op mijn schouderblad en ben mijzelf al de hele dag aan t gek maken
ReagerenJohn (moderator)
10 januari 2021 om 16:06Dat is toch echt gewoon een puistje.
Reageren