hallo
Ik ben een 20jarige met al een relatie van bijna 1 jaar. Ik neem elke maand juist de pil en seks hebben we “nog steeds omdat ik het zo wil” met condoom.
Dinds drie maanden heb ik eindelijk een goede cyclus (altijd al menstruatieproblemen gehad) en ook mijn menstruatie in augustus heb ik gehad.
ik heb door een bepaalde omstandigheid een pil niet op het juiste uur ingenomen (eerste strip), maar zo’n 3u later. Dag erna had ik seks met mijn vriendje (nota: door ruzies en vakanties en dergelijke had ik al geen seks meer met hem sinds mid augustus). Met condoom, maar hij vingerde mij ook (idk voorvocht???)
Sinds eergisteren voel ik mij dan ook zeer “ziek”? Hevige buikkrampen, acne aanval, diarree (alleen ochtend, dus pil is al ingewerkt) en wat rugpijn
Is er toch kans dat het ergens fout is gelopen??? Of kan dit een doodgewone verkoudheid zijn (tweede nota: al 2x id avond gaan babysitten, telkens niet zo warm gekleed in de regen naar mijn kot teruggestapt)
Ik verwacht een serieus antwoord, ik volg dit forum al heeeeeel lang en dit zou mij zo hard helpen 🙁
Alvast bedankt !
als de pil een keer iets later of vroeger neemt, maakt totaal niets uit voor de bescherming door de pil. Ik denk dat je gewoon een griepje hebt
hallo, ben er weer...
om even terug te komen op mijn vorig berichtje: ik heb inderdaad maar zo’n 2-3 dagen te kampen gehad met misselijkheid en diarree. Verstopte neusje en beetje hoofdpijn zijn nu ook van de partij.
Bij het opstaan deze ochtend vond ik wat bloed op mijn ondergoed. Niet veel, welliswaar zelfs een druppeltje. Ik zit aan pil 10 van mijn strip (tweede week nu dus)
Zoals ik al zei was mijn laatte keer seks mid augustus, daarna op vakantie blabla en na mijn laatste pil had ik na drie dagen al mijn maandstonden ( 11-15september).
Eerste keer weer seks op lange tijd was begin deze week.
Ik kampte dit jaar nog met een onregelmatige cyclus maar sinds drie maanden had ik mijn menstruatie eindelijk eens op tijd altijd. Ik weet mij geen raad en stress mijn eigen door aan een zwangerschap te denken die eigenlijk niet eens zou kunnen (we doen het pil en condoom)
Alvast bedankt voor uw raadof bevindingen!
Bijkomende info die miss kan helpen:
Pil heet Dienobel, al een jaar dat ik het neem en altijd op vaste tijdstip om 21u (behalve 1x 4u later genomen dan normaal,om 1u ‘smorgens)
Ik stress heel veel en heb last van angstaanvallen! Geen idee of dag het ook kan zinn (familieproblemen en schoolstress)
Met mijn vriend heb ik seks met condoom, allebei getest en geen problemen verder, maar ik zit sinds day one met de zwanerschapsschrik. Soms wel die schrik dat hij mij zou “vingeren” met wat sperma of voorvocht, maar tot nu toe geen problemen ook niet..
Vorige of begin week: ziek met symptomen als misselijk, rugpijn, diarree,.. en nu nog steeds verkouden
LAATSTE KEER maar zou dit kunnen?
Maw: door genezing van mijn griepje wordt een beetje bloed verliezen niet als iets ergs aangezien?
Het lijken toch meer griepklachten, of in ieder geval een virusinfectie
dat lijkt toch mee op een griep. Als je toch de pil slikt en een condoom gebruikt ,kun je toch niet zwanger raken
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!