Oke...nog 1 keer dan.
Je kunt alleen maar HIV krijgen door seksueel contact of bloed/bloed contact met iemand die dan zelf al HIV heeft.
Sorry dat ik zo opdringerig ben.. dat is mijn bedoeling helemaal niet! ik weet gewoon niet bij wie ik met zulke dingen terecht kan gaan..
heb nog een vraag als dat mogelijk is..
Ik heb gelezen dat hiv het meest bij homoseksuele voorkomt. Maar hoezo bij deze mensen dan? ik neem aan dat homo's ook in het begin geen virus hebben? waar begint het.. dat iwnmijn vraag op alles eigenlijk en dan weet ik genoeg
Dat is een hele goede vraag... Het is ergens begonnen, maar weten niet precies hoe. Wel dat het van apen afkomt, maar hoe het bij de mens terecht is gekomen is niet helemaal duidelijk.
Wat we wel zeker weten, is dat je het alleen maar kunt krijgen als iemand ook HIV besmet is. Het hoogste risico, is bij anale seks met iemand die het virus heeft. Anale seks vindt je toch vooral bij homoseksuele mannen, althans dat denkt men. Ik weet nog niet zo zeker of dat wel zo is. Ik denk dat het meer een vooroordeel is. HIV is in ieder geval geen soa die alleen maar bij homoseksuele mannen voorkomt.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!