Zoeken Vraag het forum

Pijn vrijen. Onderzoeken in orde.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • .

Goedenavond,

Ik verwacht niet veel van mijn bericht, maar wil het toch vragen, want inmiddels ben ik radeloos en ik vind het vooral ook heel erg voor mijn vriend.

Een jaar geleden kreeg ik plotseling erge blaaspijnklachten. De hele dag een branderig gevoel en ik wilde het liefst de hele dag op de wc zitten. Er kwam dan haast geen urine uit. Meerdere keren mijn plas ingeleverd bij de huisarts, maar alles was in orde.

Later kwam er ook pijn tijdens het vrijen bij, maar hier heb ik nooit last van gehad en ik ben al jarenlang seksueel actief.

Ik heb meerdere onderzoeken hiervoor gehad bij de huisarts. Ik bleek een chlamydia infectie te hebben en een schimmelinfectie. Meerdere antibioticakuren gehad, maar de pijnklachten tijdens het vrijen zijn niet verdwenen. De blaasklachten zijn wel minder geworden. De chlamydia en schimmelinfectie is inmiddels behandeld.

Zodra mijn vriend met zijn penis in mij komt, doet het al zeer. Ik heb ook een aantal keren bloed gehad tijdens vrijen. Er werd aan mij voorgesteld om naar een seksuoloog te gaan, maar bloed tijdens vrijen is NIET psychisch!

Twee weken geleden naar de gynaecoloog gestuurd. Ik heb maar één afspraak gehad en hierbij kreeg ik een inwendige echo. Ook hier werd mij verteld dat alles er goed uit zag van binnen en dat ik met mijn klachten moet proberen te leven. Ik vind dit verschrikkelijk om te moeten horen.

Ook heb ik een aantal behandelingen gehad bij een bekkenbodem fysiotherapeut. Hier ben ik ook mee gestopt, want zij kon niets voor mij betekenen.

Het is fijn dat ik in ieder geval niets ergs heb, maar de pijn tijdens het vrijen is echt vreselijk. Op deze manier vind ik het vrijen niet meer leuk en dat hoort op 19-jarige leeftijd wel fijn te zijn. Ik heb later ook een kinderwens.

Graag jullie reacties.

7 reacties
    Reageren
    .

ik hoop zo dat iemand met me mee wil denken, want terug naar de huisarts heeft echt geen zin meer. Zij kan niets meer voor mij betekenen.

Reageren
    John (moderator)

Wanneer ben je behandeld voor de Chlamydia? Heeft je vriend toen ook een behandeling gehad? Is 4 weken daarna nog een controletest gedaan? Hebben jullie ook al glijmiddel geprobeerd?

Reageren
    .

Bedankt voor uw snelle reactie, Tandor.

Eind september (controletest) chlamydia infectie over. Mijn vriend had ook een pil gekregen. Glijmiddel geprobeerd, hielp niet en ik ben van mezelf vaak vochtig genoeg. Toch blijft de pijn aanwezig. Ik ben inmiddels radeloos.

Reageren
    .

De laatste keer tijdens het vrijen voelde ik ineens iets knappen in mijn buik, althans zo leek het. Ik begon direct te hyperventileren en ik werd emotioneel door de erge pijn. Ik heb hierna veel buikpijn en misselijkheid gehad.

Reageren
    John (moderator)

Ik zou je willen aanraden, om aan de huisarts een nieuwe verwijzing te vragen en naar een andere gynaecoloog, in een ander (academisch) ziekenhuis te gaan

Reageren
    .

Bedankt voor uw reactie, Tandor.

Begrijpelijk dat u ook niet weet waar mijn probleem vandaan komt. Ik heb in ieder geval weer een afspraak gemaakt bij mijn huisarts voor woensdag, maar ik ben bang dat ik er echt niet verder kom. Ik hoop op een second opinion voor de gynaecoloog.

Ik heb wel vanaf jongs af aan al last van het chronische vermoeidheidssyndroom. Ik heb gelezen dat het blaaspijn-syndroom daar ook vaak bij om de hoek komt kijken, maar ik weet niet of mijn klachten te vergelijken zijn met het eventuele blaaspijn-syndroom.

Reageren
    John (moderator)

maar ik ben bang dat ik er echt niet verder kom. Ik hoop op een second opinion voor de gynaecoloog.  Je  moet niet hopen…gewoon die verwijzing vragen. Je mag rustig een beetje assertiever zijn bij de huisarts. Je moet je niet zomaar weg laten sturen

Reageren
Reageer op: Pijn vrijen. Onderzoeken in orde.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.