Zoeken Vraag het forum

Pijn bij het vrijen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Verdrietig

Ik heb pijn bij het vrijen.
    Huisarts schrijft me van die eitjes voor welke ik moet inbrengen zodat ik vochtig wordt.
    Maar dat is het probleem helemaal niet, dus dat lost niks op.
    Huisarts weet het niet meer en stuurt mij door naar de gynaecoloog.
    Zij kijkt ernaar en ziet niks raars.
    Er wordt gesproken over de spiraal, maar daar heb ik slechte ervaringen mee.
    Dus blijven we maar aan de pil. Daar zit in aan, omdat ik ernstige hormoonschommelinhen en stemmingswisselingen heb. Ik heb sombere gedachten en voel me dan ineens erg onzeker.

Vandaag na 6 weken, waarin we nauwlijks hebben gevreeën, krijg een telefonisch consult met dezelfde gynaecoloog. Ze vraagt hoe het gaat. Ik geef aan dat ik 0% zin meer heb in seks. Behalve in mijn stopweek van de pil. Maar dat heeft er niks mee te maken volgens haar.
    Ik heb geen zin meer, omdat het pijnlijk is en dat is begrijpelijk. Dus moeten we, of ik, maar andere manieren bedenken om seks te kunnen hebben. Maar ja. Ik heb geen zin.
    Ik vind dat het probleem juist aangepakt moet worden. De pijn bij het vrijen.

Van 4x geweldige seks per week naar niks.
    En nu weer terug bij af. Ik voel me totaal niet geholpen. De boodschap die ik vandaag heb gekregen is dat ik het zelf allemaal moet uitvogelen. Een seksuoloog gaat ook niet helpen volgens haar, want ik moet het toch zelf allemaal doen.
    En wie gaat dan de pijn bij het vrijen verhelpen?
    Ik wordt er heel depressief van, dit is nu c.a. 2 jaar aan de gang en van ons seksleven is niet meer over.

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Hoe ziet het er precies uit?

Reageren
    Verdrietig

Dat is het nu juist, er valt weinig aan te zien.
    Het is aan de buitenkant wat opgezwollen misschien, het voelt aan als sxheurtjes of een schaafwond. Maar zowel mijn vriend, de huisarts en gynaecoloog zien niets vreemds.

Reageren
    Veertje

Je geeft aan dat het in de stopweek wel gaat en je dan wel zin in seks hebt. Dus dan zou je toch zeggen dat de hormonen uit de pil je libido beïnvloeden…
    Misschien het proberen waard om even een maandje geen pil te slikken en met condoom te vrijen?
    En je geeft aan dat de vochtigheid geen probleem is? Dus je wordt wel opgewonden genoeg? En dus nat genoeg?

Ik heb zelf ook veel gedoe met pijn bij het vrijen en penetratie is bij mij alleen mogelijk als ik echt heel erg nat ben. Pas dan is de boel ontspannen genoeg om het nagenoeg pijnloos te laten verlopen.

Reageren
Reageer op: Pijn bij het vrijen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.