Home / Hypochondrie / Hypochondrie / Doodsbang
Hoi allemaal,
Ik ben al lang bekend met hyochondrie en paniekaanvallen.
Ik heb de laatste tijd hele rare klachten zoals vreselijke soort van spierpijn in mn nek en schouders en tussen de schouderbladen. Zo erg dat ik soms niet meer weet hoe ik normaal moet ademhalen. Ook heb ik een raar drukkend gevoel in mn hoofd en oren alsof ik heel de tijd mn hartslag in mn oren hoor. Een soort pulserend geluid. En vaak last van brandend maagzuur. Ik ben dus echt als de dood dat er wat met mijn hart is aangezien dit symptomen kunnen zijn van een hartaanval bij vrouwen. Ben al 3 keer bij de huisarts geweest voor dit, bloeddruk nagekeken en mn hart beluisterd en steeds niks aan de hand. Zij zegt dat het komt door teveel stress en spanning maar ik geloof er echt helemaal niks van en wil het liefst terug om te vragen of ze een hartfilmpje kunnen maken en mn bloed na kunnen kijken maar mn vriend word gek van me en zegt dat ik gewoon de dokter moet geloven maar dit lukt me gewoon echt niet.
Dus je hebt meer geruststelling (onderzoek?) en eventueel gespreksbehandeling nodig..?
Ga terug naar je huisarts....
Ja dat begrijp ik, alleen ben ik er al 3 keer voor terug geweest en telkens krijg ik hetzelfde antwoord dat er niks aan de hand is
Maargoed, vindt u dit alarmerend klinken? Ik ben overigens een vrouw van 27 jaar. Ik heb de afgelopen tijd wel veel stress gehad omdat mijn vriend 2 jaar geleden lymfeklier kanker heeft gehad toen ik net bevallen was van ons 2e zoontje. De dokter gooit al mijn klachten altijd op onverwerkte stress en op mijn hypochondrie maar soms twijfel ik gewoon of het echt wel alleen maar angst/paniek en stress is.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!