- Anoniem4 februari 2019 om 13:11
Hoi (hopelijk) lotgenoten,
ik heb altijd al last van hypochondrie gehad, en met name ben ik altijd bang dat ik Hiv heb/opgelopen heb. Ook ben ik altijd heel bang dat ik anderen besmet, ik was mega vaak mijn handen en als ik een wondje heb ookal is het maar heel klein was ik dit meteen weg omdat ik bang ben anderen hiermee te besmetten. Ik heb ooit een keer seks gehad in het bed van mijn ouders (ze waren niet thuis, eigen bed was kapot) met mijn vriend. Ik heb daarna weken lang in angst geleefd omdat ik vang was dat er sperma/bloed e.d in het bed zou zijn gekomen en mijn ouders besmet zouden zijn geraakt. Dat soort dingen, ik heb me al heel vaak laten testen, altijd negatief maar twijfel dan altijd of de uitslag wel klopt en of er geen fouten zijn gemaakt en ik leef altijd met het idee alsof ik Hiv heb. Iemand die dit herkent? En misschien weet hoe ermee om te gaan? Het beheerst echt mijn leven en ik ben ZO bang dat ik anderen besmet …
1 reactieReagerenJohn (moderator)
4 februari 2019 om 13:56Vraag aan de huisarts een verwijzing voor een psycholoog om over die angst te praten
Reageren