- Floor24 mei 2018 om 22:17
Hoi allemaal,
ik ben 19 jaar oud, verpleegkunde student laatste jaar, ben gezond, heb een leuk leven. Dus nergens om je zorgen over te maken lijkt het.
Toch zit ik met een hele hele erge angst die mijn dagelijks leven belemmert. Ik ben elke dag zo bang om een enge ziekte te hebben of om een hartaanval te krijgen. Bij elke hoofdpijn denk ik aan een hersentumor en bij elke pijn aan de linker kant denk ik aan een hartaanval.
Heb nu dus al een week last van mijn linker schouder, dit straalt uit naar mn arm. Waarschijnlijk zit dit vast door mijn werk in de zorg maar ik denk toch de hele tijd dat het hart gerelateerd is en dan krijg ik een paniekaanval.
Mijn vraag is: Zijn er mensen die dit herkennen en hoe leven jullie er mee? Ik wil zo graag weet zorgeloos leven.
Bedankt!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 mei 2018 om 22:40Je hebt een angststoornis. Je zou daarmee naar een psycholoog moeten gaan
Reagerenlisa29 mei 2018 om 16:28Beste Floor,
angst neemt ook mijn leven over, wat mij helpt is wekelijks op therapie gaan en elke dag enkele kopjes kamille thee. Ik verschiet er zelf van welke wonderen dat kopje thee doet met me. ik herken ook de klachten. ik denk ook bij elk pijntje dat m’n laatste uur geslagen is. heel frustrerend. Als je kan zoek iemand waar je mee kan praten.
ReagerenSara14 juli 2018 om 01:46Ja ditnis puur angst , heb het zelfde probleem elke keer dat ik die klachte heb denk ik aan iets slecht,heel mijn linkerzijde voelt zwak en ik het gevoel dat ik deze kant minder kan bewegen.ik ben zovaak naar huisarts geweest en niets gevonden
Reageren