- EGB3 augustus 2017 om 16:02
Hi!
Mijn communicatiemiddelen zijn helaas op (huisarts, huisartsenpost, ziekenhuis), dus hoopte ik hier herkenning of uitleg te vinden. Ik heb namelijk vorig jaar op de PAAZ-afdeling gelegen vanwege mijn angststoornis. Het gaat al een tijd goed met af en toe een dal als mijn lichaam bijvoorbeeld iets onverwachts doet.
Nu heb ik sinds een paar weken weer hartoverslagen/bonzen/kloppingen, vooral na het eten. Eerder had ik dit ook weleens, maar nu is het iedere keer als ik iets eet. In rust voel ik het ook steeds vaker random opkomen. Na deze kloppingen (meestal na 30 min) ben ik ontzettend moe en dizzy.
Ik ben angstig, wanhopig en voor mijn gevoel weer terug bij af. Ik ben een jongedame van 23 met een normale bloeddruk, een normaal cholesterolgehalte, wel met veel hartziekten in de familie en ook had ik de afgelopen jaren enorm veel stress.
Ik slik escitalopram (antidepressiva, werkt erg goed) en esomeprazol (maagbeschermer). Mijn huisarts is op vakantie, de PAAZ-afdeling zegt dat ik ontspanningsoefeningen moet doen (uiteraard al geprobeerd) en bij de huisartsenpost willen ze me niet meer aanhoren.
Ik ben ontzettend bang om weer te eten, te sporten of uberhaupt iets te ondernemen. Ik ben bang dood te gaan. Herkent iemand zich in deze klachten? Heeft iemand tips en tricks?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 augustus 2017 om 16:54Het lijkt er toch op dat je vooral hyperventilatie klachten hebt t.g.v. je angststoornis.
Ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen doen …
ReagerenEGB3 augustus 2017 om 19:44Thanks Tandor, voor het meedenken!!!! Ik ga mediteren (:
ReagerenAnja5 augustus 2017 om 15:30Ik vind het wel heel erg jammer dat een therapeut dit niet snel benoemt..
Reageren
Ook bij de psycholoog komt dit niet aan bod.. Dan Is het toch dweilen met de kraan open?? Dankzij jou, Tandor, ben ik hier achter gekomen. Nu nog proberen van de CHV af te komen. Lastig, want ik loop al 7 jaar met angst klachten :((John (moderator)
5 augustus 2017 om 16:45Lees ook eens de columns over angst die ik heb geschreven…daar staan oefeningen in.
https://www.dokter.nl/dossiers/angsten/
Reageren