- Anoniem11 oktober 2016 om 23:24
Hallo,
Ik maak mij erge zorgen over mijn gezondheid.
Ik ben een meisje van 18 jaar, en ik heb regelmatig last van hartkloppingen. Al sinds mijn 14e.Een tijd geleden ben ik hiermee maar de huisarts gegaan. Die heeft mij verteld dat het door stress komt, en ik mij geen zorgen hoefde te maken. Hij heeft toen ook mijn bloeddruk opgemeten en die was niet zoals bij een normaal mens. Maar hij zei dat het geen kwaad kon.
Een hele poos heb ik geen last gehad van hartkloppingen.
Tot 2 weken geleden.
Ik was op mijn werk vakken aan het vullen, en opeens kwam het: ik kreeg geen lucht, mijn hart ging tekeer en het werd 1 seconden zwart voor m’n ogen ( dit had ik nog nooit eerder gehad!) Ik ging rustig zitten en na 30 minuten waren de kloppingen weg. Als ik last heb van hartkloppingen krijg ik het meestal erg benauwd, een soort van brok in mn keel, alsof ik stik. Ik word duizelig en na ongv. 10 minuten gaat het nare gevoel weer weg. De kloppingen gaan vaak nog even door. Na de kloppingen ben ik vaak erg moe en heb ik hoofdpijn.Maar goed, sinds 4 dagen geleden heb ik er nog wat andere dingen bij gekregen. In de ochtend als ik wakker word voel ik mij licht in mn hoofd. Alsof ik nog droom, af En toe ben ik ook een beetje misselijk. Ik heb vaak last van hoofdpijn. En de hele dag door voel ik mijn hart “overslaan”, ik voel hem dan 1 keer kloppen, alsof er hartkloppingen komen maar dan is het maar 1 keer.
Daarbij ben ik erg gevoelig voor licht, en voor mijn gevoel zie ik wat slechter dan voorheen. Het voelt alsof mijn ogen moeilijker focussen.
Ook heb ik moeite met in slaap komen (druk op de borst soms) Ik krijg voor het slapen gaan te veel energie, die ik de hele dag door mis. Ik ben moe, de hele dag door en nogal snel geïrriteerd.
Daarbij heb ik ook erg last van haaruitval (dit speelt al veel langer) hierdoor heb ik naar mijn zien een kale plek bij mijn kruin, waar ik mij erg voor schaam.Ik maak me zorgen, wil graag weten wat het kan zijn zodat ik dat bij de huisarts kan aangeven en hij er misschien een keer eindelijk wat aan kan doen. Weet iemand misschien wat het kan zijn, en wat er aan te doen valt ?
Bedankt.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
11 oktober 2016 om 23:55Stress en spaningen kunnen dit soort klachten wel verooraken, omdat je dan gaat hyperventileren.
Doe eens de test ophttp://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest
Lees hier welke klachten er kunnen ontstaan
http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html
Reageren