Zoeken Vraag het forum

Ziekte van pfeiffer verbonden met extreme angst?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sully

Gediagnosticeerd met EBV, het begon met alleen lichamelijke zwakte die langzaam beter werd, toen op een dag kreeg ik een soort van aanval, waardoor alles “uitzoomde” ofzo, ik kon ook niet meer normaal praten en kreeg toen zo een erge aanval zo op de spoedpost met me hele lichaam verkrampt, ben uiteindelijk naar huis gestuurd, ben toen 2 weken dood ziek geweest, diarree, 40 geraden koorts, het hele fiasco alles erop en eraan. heb nooit last gehad van anxiety maar sinds dien heb ik er zo erg last van. Zit constant maar te trillen, en constant paniek aanvallen, heb ook cognitieve problemen opeens, soms moeite me zinnen vormen, begrijpend luisteren, last van depersonalisatie, depressie, extreme angst en paniek. Ik slik nu ook alprazolam (xanax) wat een rotmiddel is dat zeg, wil er zsm van af. tis nou al 2 maanden geleden sinds die originele aanval en struggle er nogsteeds mee, heb MRI gehad, uitgebreid bloed onderzoek alles kwam terug als goed. Ik zat op engelse forums te lezen over EBV en zag een schokkend aantal mensen met precies mijn klachten. En de huisarts en arbo arts je maar raar aankijken als je hiermee komt. Er staat bij lange na niet genoeg info online over wat EBV wel niet allemaal met je doet.

Hebben andere dit ook mee gemaakt?

1 reactie
    Reageren
    AC

Pfeiffer valt je zenuwstelsel wat anxiety / angst veroorzaakt. Je gaat malen en maakt je zorgen over van alles. De vermoeidheid versterkt dit.

Ik heb het ook heel erg gehad. Ik ben mentaal heel sterk, maar ik voelde mij angstig om de kleinste dingen (nog nooit zoiets meegemaakt)

Onthouden dat deze gevoelens worden veroorzaakt door het virus die je hersenchemie (tijdelijk) heeft veranderd hielp mij heel erg.

Reageren
Reageer op: Ziekte van pfeiffer verbonden met extreme angst?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.