• #1

    Sinds een aantal maanden gebruik ik antidepressiva tegen een angststoornis. De dosis is vandaag verhoogd, dit heb ik vaker gehad en ik weet dat je dan weer even last kunt hebben van bijwerkingen.

    Vanmorgen aan een hogere dosering en daarna ook een ander merk begonnen.

    Vanmiddag had ik ineens het gevoel dat mijn onderliep zwaar werd, alsof je hem echt omhoog moest houden. Mond hing niet scheef, was op dat moment met mensen in gesprek. Ze zeiden niets dus ga er vanuit dat ze niets geks is opgevallen.

    Ik ging even naar de Wc om naar mijn mond te kijken. Kon goed bewegen en praten. Ik had alleen wat tintelende handen en voeten. Ben ook bekend met chronische hyperventilatie en soms een paniekaanval.

    Schrok best van die lip, toen ik er even geen aandacht aan gaf was het denk ik met 10 min weer weg.

    Kan dit een tia zijn geweest? Of zou het toch met de medicatie en angsten te maken hebben?

    Reageer
    #2

    Dat zal geen TIA zijn geweest. Hyperventilatie of de medicijnen...

    Reageer

    Leven met angst kan je dagelijks leven nogal belemmeren. Ben je voor jezelf of voor iemand anders op zoek naar een oplossing en heb je niet genoeg aan de antwoorden die je kunt vinden in ons forum? Ook in dat geval helpen wij je graag verder.

    Angstklachten? Test ze zelf!TEST JEZELF
    Partner content
    #3

    Bedankt voor je snelle antwoord. De paniek kant van mij schreeuwt nu, laat je nakijken.

    Terwijl de wat rustigere kant door de medicatie het wil laten gaan.

    De gedachte die blijft is, wat als het dadelijk wel wat was dan heb je er niet naar laten kijken terwijl je iets had kunnen doen.

    Precies het hele probleem van de angst.

    Maakt me bang omdat het zo’n serieus iets is wat ik mezelf heb wijsgemaakt… zucht…

    Reageer
    #4

    Als het een Tia zou zijn geweest kan daar nu toch niets meer aan gedaan worden. Een Tia is een voorbijgaand incident.
    Je hebt vanochtend de dosering verhoogd en een ander merk gebruikt, en vanmiddag had je de klachten. Dan is het meest logische toch dat het de medicijnen of angststoornis is

    Reageer
    #5

    Kan natuurlijk geen kwaad om je cholesterol ed even na te laten kijken. Heb je wel risicofactoren voor een TIA dan kun je daar al wat aan doen.

    Reageer
    #6

    John:
    Als het een Tia zou zijn geweest kan daar nu toch niets meer aan gedaan worden. Een Tia is een voorbijgaand incident.
    Je hebt vanochtend de dosering verhoogd en een ander merk gebruikt, en vanmiddag had je de klachten. Dan is het meest logische toch dat het de medicijnen of angststoornis is.

    Bang:
    Ben het met je eens dat dat het meest logische is maar stel het zou wel een tia geweest zijn dan moet je toch medicatie krijgen om een volgende te voorkomen?

    Sorry maar die angstig hardnekkig 🙁

    Blijft een beetje rondspoken

    Reageer
    #7

    Waarom neem je geen contact op met dokter als je zo bang bent?

    Reageer
    #8

    Daar krijg je dan niet altijd medicatie voor.
    En als je daar dan toch zo angstig voor was en bent had je dus meteen de dokter moeten bellen toen je de klachten had.

    Reageer
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Zo’n dokter app zegt dit:

    De arts heeft je klachten beoordeeld. Hierbij haar advies: Je klachten doen denken aan inderdaad een beginnende paniekaanval. Goed van je dat het gelukt is er geen aandacht aan te besteden. Hierdoor merkte je ook dat de klachten weer snel verdwenen.
    Afleiding helpt dan vaak erg goed.
    Bij een TIA heb je andere verschijnselen dus dat is niet aan de orde.
    Hopelijk ben je gerustgesteld?

    Bedankt voor de hulp en sorry voor het gepaniek van mij.

    Kan het hopelijk loslaten

    Reageer
    #10

    @ Bang:

    Ik heb een TIA gehad (dacht men).
    Daarom ben ik getest op risicofactoren in het bloed, zoals cholesterol ed.

    Pas als blijkt dat je ongezonde uitslagen hebt (te hoog cholesterol bv), kun je evt medicatie slikken ter preventie. Of wat ook kan: gewoon gezonder leven qua minder vet eten en meer bewegen enz.

    Maar als uit die bloeduitslagen blijkt dat dit allemaal prima is, hoef je je ook geen zorgen meer te maken dat het wel een tia was.

    Just saying. Je kunt dit natuurlijk laten meten.

    Reageer
    #11

    @alis: Bedankt voor je fijne en duidelijke reactie 🙂

    Reageer
Reageer op: TIA?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief