Zoeken Vraag het forum

Mogelijk TIA/herseninfarct?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Gisteren ben ik op internet wat aan het zoeken geweest naar geheugenverlies. Nu is het zo dat ik hier een poos last van heb, ik kan veel dingen niet onthouden, haal de dagen door elkaar, weet over het algemeen niet meer wat ik de dag ervoor heb gedaan, vergeet gewoon complete dingen die ik mee maak (al is dit gelukkig niet veel).
    Nu kwam ik eerst TIA tegen, niet meer uit je woorden komen, mondhoek gaat hangen etc. Bijna 3 en half jaar geleden (25jr) (was ik hoogzwanger) heb ik mezelf te ver door gepushed om nog wat voor het werk te doen. Dit eindigde erin dat ik compleet niet meer uit mijn woorden kwam, de simpelste zinnen kon ik niet meer uitspreken. Dit was heel eng, hield gelukkig niet heel lang aan maar weet wel nog dat ik ineens snapte hoe mensen met een beroerte zich zouden moeten voelen. Nooit erover na gedacht dat dit mogelijk een TIA kon zijn?
    Ongeveer een half jaar gelden is het (ik gok) 2 a 3 weken heel slecht met me gegaan. Vanuit het niets was mijn evenwicht totaal verstoord. Kon niet normaal meer lopen, alles draaide om me heen, ik kon mijn zicht met geen mogelijkheid meer scherp stellen. Op een begeven moment dat ik in de auto zat en in het donker reed waar de lantarenpalen ophielden viel volledig mijn zicht weg voor even. Ook heb ik mij die periode heel naar gevoeld, angstig, had moeite met op woorden te komen (heb ik wel vaker).
    Extreme vermoeidheid wat lang heeft aangehouden.
    Nu kwam ik dit tegen bij herseninfarct. Nooit last gehad van een scheve mondhoek, tintelende ledenmaten wel af en toe maar komt mogelijk door een andere een oorzaak.
    Zou dit kunnen klinken als een TIA/herseninfarct of maak ik mij onnodig ongerust? Ik hoop het laatste..

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het lijken toch niet meteen klachten van een CVA. Ik denk dat ze eerder stress gerelateerd zijn. Ga naar de huisarts en bespreek het met hem/haar.

Reageren
    Catootje

Klinkt vooral als teveel over je grenzen heengegaan zijn, burnout. Je zou kunnen googlen op bijnieruitputting. In elk geval zorgen voor volwaardige voeding. Beter zo min mogelijk geraffineerde suiker en witmeelproducten gebruiken. Beter bruine rijst etc.

Dan klinkt het vooral dat je wat tekorten hebt in je lichaam. Tekorten aan vitaminen, mineralen, bepaalde vetzuren en aminozuren. voldoende eiwitten eten dus en wellicht wat supplementen. Ik denk vooral aan magnesium en vitamine B, in het bijzonder vitamine B12. Veel mensen hebben ook een tekort aan vitamine D. Een bloedonderzoek zeg niet alles over tekorten in de rest van je lichaam. Op zogenaamd alternatief gebied zijn er ook andere manieren van testen, onder andere een spiertest. Misschien zou je ook een natuurlijk, ontspannend middel kunnen gebruiken. In elk geval je eens goed verdiepen in gezonde voeding en gezondheid en luister goed naar je lichaam, zodat je minder snel over je grenzen gaat.

Reageren
Reageer op: Mogelijk TIA/herseninfarct?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.