Zoeken Vraag het forum

Paniekaanval / Hyperventilatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Dat zullen ongetwijfeld hyperventilatie klachten zijn.

Thomas

Dit zijn inderdaad hyperventilatie klachten, maar ook al is het ‘slechts’ hyperventilatie , toch is dit iets heel eng. Wat mij momenteel helpt is, op momenten dat je fysieke klachten begint te voelen, rustig de buikademhaling te doen, maar er ook niet té veel aandacht aan te schenken. Probeer rustig iets te vertellen als er iemand in de buurt is, of sta op en wandel eens naar het toilet,… Je moet het niet proberen te onderdrukken, maar schenk er gewoon niet zoveel aandacht aan. En weet dat als het komt, het vanzelf ook weer over gaat, dus je gaat er zeker ook niet dood van. Je voeding zal er ook wel een beetje invloed op hebben maar het is belangrijk dat je in je hoofd de klik maakt dat er fysiek NIETS mis is met je. Overigens werden me volgende boeken nog aangeraden: <span class=”single-line-truncate”>Hyperventilatie ontmaskerd & <span class=”truncate”>Hyperventilatie ontkracht van Chris Lenaerts. Een ander goed boek wat ook kan helpen is volgend: The Subtle Art of Not Giving a Fuck.</span></span>

Veel succes!

Reageren
    Lola

Ik ben altijd bang als ik de pijn op mijn borstkast heb en denk direct aan mijn hart ik heb echt dat angst ik ben altijd bang van hartinfarct of slechte ziektes…hyperventilatie kan ik aanpakken ook al het moeilijk is maar die angst .

Reageren
    John (moderator)

ga dan eens voor de angsten naar een psycholoog

Reageren
    Lola

Ik volg online cursus….helpen wel maar als ik pijn heb aan mijn borstkast dan denk ik meteen aan hartinfarct…altijd naar dokters geweest maar bkijft zeggen is niets enzo en jii bent gezond iemand ik heb ook bloedgeprikt ….alles was goed maar begrijp niet waarom pijn op mijn borstkast en soms duizelig kortademig…

Reageren
    Thomas

Psycholoog & kinesitherapeut kunnen je hier echt wel bij helpen.

Die druk/pijn op je borst is niets meer dan een teveel aan zuurstof wat je binnenkrijgt door het hyperventileren, waar je lichaam geen blijf mee weet.

Reageren
    Lola

hoi Thomas,had jij ook snele hartslag en kortademigheid? En precies licht in jou hoofd?

Reageren
    Thomas

Ja, dit zijn typische symptomen voor hyperventilatie.

Reageren
    Lola

Pfff is echt vervelend…pijn op borstkast licht in mijn hoofd hartklopingen…..ik ben bang dat ietz met mijn hart is.ik ben zovaak naar dokter gegaan en zei altijd niets….

Reageren
    Thomas

Aan iedereen die zich nog zorgen maakt of met soortgelijke problemen zit, lees dit eens:

-https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/leven/103220-de-ademhaling-als-medicijn.html

-http://www.hyperventilatie-hyperventileren.nl/artikelen/hyperventilatie-en-hart-info/kan-hyperventilatie-een-hartoverslag-uitlokken.htm

-https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/158333-chronische-hyperventilatie-symptomen.html

-https://www.mentaalbeter.nl/Pages/nl-NL/Jong-Angststoornis/Hyperventilatie

Reageren
    Kimani

Hey ik heb sinds 2016 al last van hyperventilatie, na de scheiding van mijn ouders

ik herken alle klachten, maar wat ik ook heb is droge mond, soms moeite met slikken, en soms draaierig gevoel in mijn hoofd en door dat gevoel ‘bijt ik op mijn tanden’ het is heel raar en ik doe dat uit reflex. en heel erg misselijk af en toe.

Heeft dat ook met hyperventilatie te maken? veder is er aantal jaar geleden mij vertelt dat ik een angststoornis heb, maar ik ben heel bang dat ik misschien ernstig ziek ben

Reageren
    John (moderator)

zie het antwoord in je andere topic

Reageren
Reageer op: Paniekaanval / Hyperventilatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.