- hypertje29 november 2017 om 09:40
Ik heb al enkele maanden last van Hyperventilatie ( chronisch ), dokter zei tegen mij dat ik hyperventilatie had. Heb dagelijks een tintelend gevoel in armen en benen, soms voelen mijn handen en of voeten wat doof aan. Ik snap niet dat dit zo plots gekomen is, dit moet ik vroeger toch ook al gehad hebben maar hier gewoon geen aandacht aan gegeven hebbben? Zijn er nog mensen hier die al jaren last hebben van vage klachten als tintelende ledematen, licht doof gevoel in handen en voeten, spierstijfheid,… ? Sommige uren heb ik helemaal niks en andere komt het weer de kop opsteken. Mensen met dezelfde ervaring ?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 november 2017 om 10:22Dat is toch wel een normaal verschijnsel bij chronische hyperventilatie. Je hoeft dat “vroeger” niet gehad te hebben. In de regel ontstaat dit na en stressvolle of angstige periode. Je gaat dan eerst hyperventileren. Als daar niks aan gedaan wordt, kan dat overgaan in een chronische vorm
Reagerenhypertje29 november 2017 om 10:37Ik heb geen idee of ik hyperventileer naar mijn gevoel heb ik geen versnelde ademhaling.. kunnen deze symptomen ook zomaar verdwijnen en hoezo zeggen ze meteen hyperventilatie het kan toch ook een andere ziekte zijn ?
ReagerenJohn (moderator)
29 november 2017 om 10:38Doe dan eens de test op:
Reageren
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/hypertje29 november 2017 om 10:45kom ik op 50 uit, maar zijn er nog mensen die dit al heel lang hebben zulke symptomen?
ReagerenJohn (moderator)
29 november 2017 om 10:58Er zijn een heleboel mensen die dit probleem hebben. Je bent zeker niet de enige. De uitslag van de test is in ieder geval heel duidelijk. Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen.
Reageren