- Liz6 april 2020 om 21:13
Hai
Ik ben 19 en weet dat ik chronische hyperventilatie heb.
Mijn lichamelijke klachten zijn er hele veel verschillende van en ik ga ze niet allemaal benoemen.
De dagen gaan elke dag zo, hele dag klachten maar heb nu net 2 goede dagen achter de rug.
Ik heb nu ineens weer een super onveilig gevoel en heb pijn in me armen en kramp, ben heel onrustig, kracht verlies en super etge honget terwijl ik net gegeten heb.
Soms val ik ook in slaap en heb ik ondertussen ineens een dikke bonk in me borst 1 keer waardoor ik wakker schrik.
Op t moment klemt me hele linkerarm af en raar gevoel in me handen.
Herkent iemsnd dit? Heeft iemanf tips want het is heel storend
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 april 2020 om 21:21Dat zijn toch typische hyperventilatie klachen. Je zou daar ademhalingsoefeningen voor kunnen doen
ReagerenLiz6 april 2020 om 21:32Zou kunnen inderdaad, maar vaak is het bij chronische hyperventilatie zo het geval dat het dan erger kan worden.
Ben in behandeling maar t is gewoon frustrerend, je bent bang voor de dood en al helemaal met dat corona gebeuren.
ReagerenJohn (moderator)
6 april 2020 om 21:41Maar dat is dus ook de reden dat je de klachten hebt. Stress/angst vanwege corona. Daardoor ga ja dan hyperventileren
ReagerenLiz6 april 2020 om 21:46Dat zou zeer zeker kunnen maar t moment dat me klachten begonnen zat ik super goed in me vel, niks vervelends gebeurd en ineens weer bam. Ben naar bed toe gegaan en er is dan niemand om je te steunen. Maargoed, ik wou me verhaal even kwijt hopend dat iemand een tip had maarja moet er toch zelf mee leren leven.
Reagerens9 juli 2020 om 09:55hoi
ik ben 16 jaar en ik heb zo ongeveer de zelfde klachten als liz. met name last van m’n armen, maar ik heb ook last van veel zuchten en gapen en ook wel benauwdheid af en toe ik loop hier al bijna 2 jaar mee en ik heb de chv test al gedaan op de site waar uit kwam dat ik idd chv heb. nu is mijn vraag juist wat er aan te doen is heb al van alles geprobeerd (psycholoog, fysiotherapeut, dokter) maar heb nog steeds last van angst en verschillende klachten en pijn. wou even mijn verhaal kwijt hoop dat iemand tips heeft!
ReagerenJohn (moderator)
9 juli 2020 om 11:50Het is toch de psycholoog die hierbij moet helpen. Al dan niet ondersteund met medicatie
Reageren