- Vraagje24 december 2021 om 19:12
Ik heb een vraagje.
Ik had eerst altijd last van aanvallen van duizeligheid en last van spieren enz enz. Nou heb ik heeeeel veel onderzoeken gehad maar nou heb ik al meer dan een half jaar dagelijks en alleen met lopen duizeligheid. Maakt niet uit of ik binnen of buiten ben heb het altijd. En daarbij heel veel onrust in mijn lichaam. Kan je van acute hyperventilatie naar chronische hyperventilatie gaan. En wat helpt er tegen wil geen ad meer heb dan veel last van bijwerkingen. Maar ben het echt zat allemaal.. Ga 3 januari naar een kno neuroloog (duizeligheid polie) want kno is het enige wat ik nog niet heb gehad. Heb het trouwens niet als ik zit of ga rennen of zwemmen. Ben best radeloos. Graag tips en klopt het dat je met hyperventilatie dat dagelijks kan hebben die duizeligheid?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 december 2021 om 19:16Dat zou zeker kunnen. Ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen kunnen helpen. Daar zou je voor naar een fysiotherapeut kunnen gaan. Maar de oorzaak aanpakken is nog belangrijker. De klachten komen niet zomaar. Daar moet een oorzaak voor zijn
ReagerenVraagje24 december 2021 om 19:26Nee maar voor mijn gevoel heb ik geen angst meer maar ja. Zit nu in een cirkel van duizeligheid en onrust. Maar kan je met chronische hyperventilatie heel de dag duizeligheid hebben dan. En waar denkt u aan dan? Heb dit jaar 2 keer een mri gehad total body met contrastvloeistof en een mri van rug en hersenen. en cardioloog. Maar zelf weet ik niet hoe ik er van af kom. Geeft me veel onrust. Heb je juiste oefeningen? Zelf word ik er wel gek van wamt dit kost je je plezier. En is het niet raar dat je het hebt alleen met lopen?
ReagerenJohn (moderator)
24 december 2021 om 19:41Chronische hyperventilatie kan dat wel veroorzaken. En zoals ik al schreef: naar een fysio voor de juiste oefeningen
ReagerenVraagje24 december 2021 om 19:58Denkt u zelf aan hyperventilatie als u mijn verhaal zo hoort? Wel een beetje bezorgd voor 3 januari want als er niks uitkomt moet je er zo mee door maar misschien komt er wel wat uit.. Kan hyperventilatie wel over gaan?
ReagerenJohn (moderator)
24 december 2021 om 20:09Ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen kunnen helpen. Daar zou je voor naar een fysiotherapeut kunnen gaan. Maar de oorzaak aanpakken is nog belangrijker. De klachten komen niet zomaar. Daar moet een oorzaak voor zijn
Reageren
Als je positieduizeligheid zou hebben dat had je dat ook met zitten rennen en zwemmen.Vraagje24 december 2021 om 20:17Waar denkt u aan dan? Niks lichamelijks of zo? Fijne dagen..
ReagerenJohn (moderator)
24 december 2021 om 20:23Ik denk aan angst/stress en hyperventilatie
Reageren
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/hyperventilatietest/