Zoeken Vraag het forum

Hyperventilatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vraagje

Ik heb een vraagje.

Ik had eerst altijd last van aanvallen van duizeligheid en last van spieren enz enz. Nou heb ik heeeeel veel onderzoeken gehad maar nou heb ik al meer dan een half jaar dagelijks en alleen met lopen duizeligheid. Maakt niet uit of ik binnen of buiten ben heb het altijd. En daarbij heel veel onrust in mijn lichaam. Kan je van acute hyperventilatie naar chronische hyperventilatie gaan. En wat helpt er tegen wil geen ad meer heb dan veel last van bijwerkingen. Maar ben het echt zat allemaal.. Ga 3 januari naar een kno neuroloog (duizeligheid polie) want kno is het enige wat ik nog niet heb gehad. Heb het trouwens niet als ik zit of ga rennen of zwemmen. Ben best radeloos. Graag tips en klopt het dat je met hyperventilatie dat dagelijks kan hebben die duizeligheid?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zou zeker kunnen. Ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen kunnen helpen. Daar zou je voor naar een fysiotherapeut kunnen gaan. Maar de oorzaak aanpakken is nog belangrijker. De klachten komen niet zomaar. Daar moet een oorzaak voor zijn

Reageren
    Vraagje

Nee maar voor mijn gevoel heb ik geen angst meer maar ja. Zit nu in een cirkel van duizeligheid en onrust. Maar kan je met chronische hyperventilatie heel de dag duizeligheid hebben dan. En waar denkt u aan dan? Heb dit jaar 2 keer een mri gehad total body met contrastvloeistof en een mri van rug en hersenen. en cardioloog. Maar zelf weet ik niet hoe ik er van af kom. Geeft me veel onrust. Heb je juiste oefeningen? Zelf word ik er wel gek van wamt dit kost je je plezier. En is het niet raar dat je het hebt alleen met lopen?

Reageren
    John (moderator)

Chronische hyperventilatie kan dat wel veroorzaken. En zoals ik al schreef: naar een fysio voor de juiste oefeningen

Reageren
    Vraagje

Denkt u zelf aan hyperventilatie als u mijn verhaal zo hoort? Wel een beetje bezorgd voor 3 januari want als er niks uitkomt moet je er zo mee door maar misschien komt er wel wat uit.. Kan hyperventilatie wel over gaan?

Reageren
    John (moderator)

Ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen kunnen helpen. Daar zou je voor naar een fysiotherapeut kunnen gaan. Maar de oorzaak aanpakken is nog belangrijker. De klachten komen niet zomaar. Daar moet een oorzaak voor zijn
    Als je positieduizeligheid zou hebben dat had je dat ook met zitten rennen en zwemmen.

Reageren
    Vraagje

Waar denkt u aan dan? Niks lichamelijks of zo? Fijne dagen..

Reageren
    John (moderator)

Ik denk aan angst/stress en hyperventilatie
    Doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/hyperventilatietest/

Reageren
Reageer op: Hyperventilatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.