Vage ‘pijn’ onderkant linker rib(ben)

Ik heb al een tijdje vage klachten en zou graag willen weten of deze klachten met elkaar in verbinding staan.

[ul]
    [li][/li]
    [li][/li]
    [/ul]Ik heb een soort pijn aan de onderkant van mijn linker rib. Het is niet voortdurend aanwezig, ook niet extreem pijnlijk, maar wel gevoelig.
    Het zit zowel aan de voorkant als achterkant, maar soms 'lijkt het zich te verplaatsen'.
    Verder moet ik er bij zeggen dat ik er vaak op zit te 'drukken' omdat ik niet precies kan omschrijven waar het nou zit.

[ul]
    [li][/li]
    [li][/li]
    [/ul]Mijn ademhaling zit wel hoog, soms merk ik een soort verkramping bij de beide spieren van mijn ribben en dan denk ik; laat eens los.
    Verder sommige momenten duizelig, ook vastzittende spieren bij mijn ruggengraat, waaronder dus ook een pijnlijke rug.

[ul]
    [li][/li]
    [li][/li]
    [/ul]Ook heb ik de uitslag van de hyperventilatietest gedaan op dokter.nl, hier scoorde ik 53 (boven 42 kon wijzen op hyperventilatie), maar bij hyperventilatie denk ik al snel aan mensen die gaan hyperventileren omdat ze denken dat ze geen lucht krijgen. Dat heb ik niet, wel benauwd/duizelig bij opstaan. Of heb ik dit mis? Als dit zo is, waarom dan alleen last bij mijn linker rib en niet beide?

[ul]
    [li][/li]
    [li][/li]
    [/ul]2 Jaar geleden wel een hoop stress gehad (vriend verslaafd en opgenomen, dierbare overleden).

Kan dit allemaal met elkaar te maken hebben?
    Hopelijk krijg ik meer duidelijkheid.

Groetjes,
    Jessica

Reageren

Hallo Jessica,
    Met een uitslag van 53, kun je er vanuit gaan, dat er sprake is van hyperventilatie.
    Je klachten passen daar wel bij.
    [quote]maar bij hyperventilatie denk ik al snel aan mensen die gaan hyperventileren omdat ze denken dat ze geen lucht krijgen.[/quote] Dit is toch een misvatting. Zeker als het chronische hyperventilatie is. Waarschijnlijk is dat al 2 jaar geleden begonnen. Kijk eens op onderstaande link naar de mogelijke klachten bij chronische hyperventilatie. ( je hoeft ze niet allemaal te hebben)
    http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomen

Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen...

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Vage ‘pijn’ onderkant linker rib(ben)

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe