- Anoniem6 maart 2014 om 18:46
Hallo allemaal,
Ik ben een meisje van 17 jaar en heb nu al ruim 2 jaar last van mijn rug.
Ik doe tumbling (turnen) en heb vorig jaar een jaar gerust, maar de pijn is hierdoor niet verminderd.
Ik moet elke week naar de kinesist, waar ik oefeningen moet doen.
De dokter kan mij niet precies vertellen wat ik heb, wat ik wel weet is dat ik scoliose heb, maar dit is maar een kleine kromming (10 graden). Ook heb ik een wervel waar een klein brokje uit is, door ooit eens te vallen in de turnen. Maar deze twee dingen leiden volgens mij niet tot de pijn die ik soms ervaar.
Mijn kine zegt dat ik overgevoelige spieren heb, waardoor die snel verkrampen en mijn rug telkens vast gaat zitten. Maar ik kan natuurlijk niet eeuwig bij de kinesist blijven gaan om het telkens los te maken.Wat kan ik doen zodat de pijn vermindert?
Niemand gelooft het als ik zeg dat ik erg veel pijn heb, iedereen heeft wel eens last van rugpijn… Maar ik denk niet dat het nog normaal is dat ik volledige dagen in mijn bed moet liggen door de pijn.Hopelijk hebben jullie tips!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 maart 2014 om 19:33[quote]dat ik scoliose heb, maar dit is maar een kleine kromming (10 graden). Ook heb ik een wervel waar een klein brokje uit is, door ooit eens te vallen in de turnen[/quote]Dit in combinatie met turnen kan wel degelijk je klachten veroorzaken. Tumbling is nogal belastend voor de rug en voor jou eigenlijk geen ideale sport.
ReagerenAnoniem7 maart 2014 om 08:28Mijn dokter zegt mij nochtans dat het geen kwaad kan omdat ik zo mijn rug in beweging hou.
Reageren
Ik heb vorig jaar een jaar gestopt en de klachten zijn niet veranderd, daarom mocht ik dit jaar weer opnieuw beginnen.John (moderator)
7 maart 2014 om 14:02Vraag aan de huisarts een verwijzing naar de orthopeed. Laat je scoliose opnieuw onderzoeken en overleg met de orthopeed hoe dat met turnen zit.
Reageren