Als gevolg van een ongeval waarbij mijn nek (dens) borstbeen en 10 ribben gebroken zijn is er ook een zenuwbeschadiging van het middenrif (eenzijdig) opgetreden.
Ik zit momenteel nog midden in het genezingsproces.
Op dit moment ben ik verkouden en moet erg veel hoesten, kriebelhoest....als ik in bed lig ben ik erg benauwd en heb een piepende ademhaling.
Moet ik hiermee naar een arts....zelf stel ik dat altijd zolang mogelijk uit omdat mijn arts alles altijd vind meevallen....ik heb het geluk/ongeluk dat ik er altijd goed (rode blosjes, optimist) uitzie.
Over 4 maanden moet ik weer naar de longarts, maar ja ik zit nu met het probleem.'
Vraag: kan ik mijn benauwdheid/hoesten gewoon als een verkoudheid afdoen en uitzieken of moet ik i.v.m. de zenuwbeschadiging van mijn middenrif (r.long)andere maatregelingen treffen.
Ik bedank al vast voor het antwoord.
Aangezien er nogal wat schade is opgelopen aan middenrif, ribben en borstbeen, juist die dingen die alles met ademhaling en dus ook hoesten te maken hebben, zou ik je toch adviseren om de arts te raadplegen.
Hij kan in ieder geval iets voorschrijven tegen de hoest cq kriebelhoest zodat je daar dan in ieder geval minder last van hebt.
Tandor,
Dank je wel voor het antwoordt.
Ik zal mijn arts raadplegen om eventuele verdere problemen te voorkomen.
Een longontsteking is volgens mijn longarts iets wat sneller optreedt met deze kwetsuren.
Huisarts ging gelukkig serieus in op mijn problemen.
Ik heb een AB kuur gekregen prednison...en de nodige aandacht want er valt nog veel te verwerken
Hopelijk slaap ik nu beter.
Succes en beterschap!
Laat over enkele dagen even weten hoe het met je gaat.
Nog even laten weten dat de ab kuur en de prednison zijn werk heeft gedaan.
Het hoesten is zo goed als over en ben alleen nog wat benauwd als ik ga liggen en dat komt door de aangedane kant waar het middenrif niet goed werkt.
Ik moet op mijn "slechte"kant gaan liggen dan heb ik profijt van mijn long die beter werkt.
Laatste dagen wel wat onrustig ik denk ivm het stoppen van de prednison.
groetjes
Ben blij te horen dat het beter gaat.
Laat over enkele dagen nog even weten hoe het met die onrustigheid gaat.
Groet
Sorry voor het late reageren maar het onrustige gevoel is ook weg.
Tandor bedankt voor je reacties, is fijn om feedback te krijgen.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!