Zere Knieen

Hallo.
    Ik heb sinds een paar dagen last van zere knieën.
    Vooral als ik door de knieën ga, fiets of traploop is het pijnlijk.

Eerst had ik dit 2 a 3 dagen in een jaar en nu al bijna een week.
    Smorgen is het erger dan in de middag, als ik morgens door mijn knieën moet kan ik mezelf bijna niet houden.

Overbelasting kan ik me haast niet voorstellen omdat ik niks bijzonders heb gedaan dan anders.
    Wel heb ik ook al een paar maanden een beetje rusteloze benen.
    Op me werk sta ik de hele dag en naar een paar uur krijg ik al zere benen terwijl ik dit eerder nooit had, Maar of dat iets met mijn knieën heeft te maken?

Ik ben 22 jaar en heb een gezond gewicht. Ik deed aan paardrijden maar ben ik een jaartje geleden mee gestopt.

Reageren

Hai, klinkt toch een beetje als artrose.

Reageren

Toch is een overbelasting van je knieën niet onmogelijk door het vele staan.
    Je kunt met je klachten naar de huisarts of even langs gaan bij de fysiotherapeut.

Reageren

ai daar schik is toch een beetje van, heb je met artrose altijd pijn of ook wel eens dagen dat het weg is?

Ik zal proberen toch iets minder te staan en dingen te doen en als ik het hou toch maar naar de dokter

Reageren

Een overbelasting is geen artrose. Gezien je leeftijd lijkt me dat ook niet zo voor de hand liggend.
    Wat draag je voor schoenen als je werkt?

Reageren

Oude sneakers

Reageren

Ik denk dat het verstandig is als je goede loopschoenen met een fatsoenlijk voetbed gaat dragen.

Pien.

Reageren

Ik ben het dus helemaal met @Pien eens.
    Goed schoeisel is belangrijker dan we soms denken. Zeker als je de hele dag moet staan.

Reageren

Goed schoeisel moet je wel ook goed inlopen zodat je geen blaren krijgt. Soldaten dragen kistjes en die zijn zwaar, maar ze doen er wel een 'eeuwigheid' mee. Je kunt ook de juiste wandelschoenen aanschaffen die er misschien niet zo hip of modieus uitzien, maar als jij dan van je klachten afkomt, zou ik het zeker overwegen!

Laat je weten hoe het met je gaat?

Pien

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Zere Knieen

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe