- Fay5 juni 2013 om 23:37
Hallo,
Ik loop al een paar maanden rond met een aantal klachten. Hetzijne veel boeren (vooral ’s avonds voor het slapen gaan) met daarbij steken op de borst, waarna ik erg bang wordt en hartkloppingen krijg. De situatie maakt het zo dus erger.
Ik heb hiervoor een paar maanden geleden al bij de huisarts geweest. De conclusie was dat ik teveel te doen had (misschien stress) en dat ik meer rust moest nemen. Dit heb ik gedaan door te stoppen met mijn bijbaantje. (Ik ben een student) ik heb nu veel meer rust maar ben nog wel redelijk druk met school, normaalste zaak als je het mij vraagt, dus dat is het probleem niet meer.
Toen ik dus langs de dokter ben gegaan, kreeg ik 2/3 weken laten enorme steken links onder in mijn buik. Ik kon niet lopen en het was echt ondraaglijk. Ik heb de huisartsenpost gebeld en mocht langskomen. Ook werd er geadviseerd om 2 parecetamollen in te nemen. Dit hielp. Na een paar onderzoekjes bleken de steken te komen van het mijn darmen. Het kon verstopt zitten etc of er kon nog lucht vastzitten en dat kon er ook als boeren uitkomen, zo luidde haar conclusie. Het zou vanzelf over moeten gaan. Als hulpmiddeltje moest ik gavizcon nemen. Dit werkte redelijk. Na verloop van tijd was mijn ontlasting ook weer goed. Ik heb daar nu ook geen last van.
Wel nu: ik blijf nog steeds last houden van de boeren ’s avonds en de bijbehorende pijn op de borst. Ik ben nou al twee keer naar de dokter geweest en wordt er echt chagrijnig van dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Mijn vraag: heeft iemand hier ooit ervaring mee gehad? Wat zou ik moeten doen/ wat kan ik aan de dokter vragen/eisen?
Zou iemand, na dit gelezen te hebben, een idee hebben wat het evt zou kunnen zijn?
Ik weet dat er gene conclusie kan worden vastgelegd over wat het nou is, maar ik zoek nu een beetje rond omdat zelfs de artsen mij niks wijzer kunnen maken.Alvast heel erg bedankt! Jullie zouden me enorm helpen.
Groetjes,
Fay1 reactieReagerenJohn (moderator)
5 juni 2013 om 23:45De klachten die je hebt en het feit dat Gavizcon heeft geholpen doen mij denken aan maagproblemen.
Reageren
Overtollig maagzuur met name.
Vraag aan de huisarts een recept voor Sucralfaat suspensie.



