- Elleke5 oktober 2012 om 13:06
Hallo allemaal! Ik heb al een hele poos last van akelig gevoel achter m’n borst. Meer een misselijk, drukkend gevoel. Als ik dit heb, loopt me vaak water in m’n mond. Ook moet ik dan geregeld boeren. Voorals ’s avonds als voor als ik naar bed ga heb ik er veel last van.
Ik heb er eigenlijk niet bij bepaald eten last van of zo. Ik heb geen brandend gevoel, maar hoorde dat je ook maagzuur zonder brand gevoel kan hebben.
Heb ik dit, of heb ik iets anders?6 reactiesReageren1990TD5 oktober 2012 om 13:23Klinkt bekend ja, volgens mij heb ik dit ook wel eens gehad. Mijn vriend heeft vaak last van maagzuur en slikt daar soms ook pillen tegen. Wat jij omschrijft heb ik ook wel eens gevoeld (zonder het boeren) en volgens hem kon het m’n maagzuur zijn. Ik had dan ook iets voor mij ongewoons gegeten… kijk daar anders even naar 🙂
ReagerenElleke5 oktober 2012 om 14:36Nou, iets ongewoons heb ik niet gegeten. Kreeg net ook steken in m’n keel. Heb er ook veel last van als ik in bed lig!
Reageren1990TD5 oktober 2012 om 14:41Oei, dat klinkt toch anders dan ik gehoopt had… Ik geloof er altijd in dat je lichaam de meeste dingen vanzelf wel oplost en kijk het daarom altijd een weekje aan. Maar als het te lang aanhoudt (en dat doet het denk ik al?) zou ik toch even naar de dokter gaan!
ReagerenAnoniem11 oktober 2012 om 09:06Maalox
ReagerenAnoniem13 juni 2014 om 13:13Ik heb dezelfde symptomen. Opkomende pijn vanuit de maag naar de borst en keel. Soms heel heftig. Als ik dan een glas cola drink, begin ik ongelooflijk te boeren en gaat de pijn weg.
ReagerenJohn (moderator)
13 juni 2014 om 18:00Waarschijnlijk last van teveel maagzuur. Cola helpt dan inderdaad heel even maar de klachten worden er uiteindelijk alleen maar erger door. Ga even naar je huisarts of probeer Gaviscon, Maalox of Rennie of iets dergelijks
Reageren