Zoeken Vraag het forum

‘Pijn’ achter borst en boeren

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Elleke

Hallo allemaal! Ik heb al een hele poos last van akelig gevoel achter m’n borst. Meer een misselijk, drukkend gevoel. Als ik dit heb, loopt me vaak water in m’n mond. Ook moet ik dan geregeld boeren. Voorals ’s avonds als voor als ik naar bed ga heb ik er veel last van.
    Ik heb er eigenlijk niet bij bepaald eten last van of zo. Ik heb geen brandend gevoel, maar hoorde dat je ook maagzuur zonder brand gevoel kan hebben.
    Heb ik dit, of heb ik iets anders?

6 reacties
    Reageren
    1990TD

Klinkt bekend ja, volgens mij heb ik dit ook wel eens gehad. Mijn vriend heeft vaak last van maagzuur en slikt daar soms ook pillen tegen. Wat jij omschrijft heb ik ook wel eens gevoeld (zonder het boeren) en volgens hem kon het m’n maagzuur zijn. Ik had dan ook iets voor mij ongewoons gegeten… kijk daar anders even naar 🙂

Reageren
    Elleke

Nou, iets ongewoons heb ik niet gegeten. Kreeg net ook steken in m’n keel. Heb er ook veel last van als ik in bed lig!

Reageren
    1990TD

Oei, dat klinkt toch anders dan ik gehoopt had… Ik geloof er altijd in dat je lichaam de meeste dingen vanzelf wel oplost en kijk het daarom altijd een weekje aan. Maar als het te lang aanhoudt (en dat doet het denk ik al?) zou ik toch even naar de dokter gaan!

Reageren
    Anoniem

Maalox

Reageren
    Anoniem

Ik heb dezelfde symptomen. Opkomende pijn vanuit de maag naar de borst en keel. Soms heel heftig. Als ik dan een glas cola drink, begin ik ongelooflijk te boeren en gaat de pijn weg.

Reageren
    John (moderator)

Waarschijnlijk last van teveel maagzuur. Cola helpt dan inderdaad heel even maar de klachten worden er uiteindelijk alleen maar erger door. Ga even naar je huisarts of probeer Gaviscon, Maalox of Rennie of iets dergelijks

Reageren
Reageer op: ‘Pijn’ achter borst en boeren
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.