Zoeken Vraag het forum

Pijn / boeren / lucht / maag / slokdarm?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Chip

Hallo.

Ik ben een jonge vrouw en ik heb veel last. Vaak heb ik het idee dat ik moet boeren, maar vaak lukt dit niet en blijven ze ‘hangen’ dit geeft de pijn in mijn buik. Ik heb niet perse super veel last van mijn maag. Wel van mijn borst.

Ik heb afgelopen weken misschien minder goed gegeten dan normaal. En ik heb ook last van stress. Ik wil echt graag dat dit overgaat. Ik hoopte dat het zou overgaan na een nacht slapen maar het is er vanaf vrijdag.

Weet u misschien meer?

5 reacties
    Reageren
    Chip

Oh ja.

Ik heb afgelopen tijd veel kauwgum gebruikt en koolzuurhoudende drank (cola) gedronken. Dat laatste zeker 2 weken lang 2/3 blikken per dag…

Reageren
    John (moderator)

Dat is natuurlijk minder gezond voor je maag en darmen…en dan natuurlijk nog de stress. Die kan daar ook invloed op hebben. Ga met de klachten naar de huisarts.

Reageren
    Chip

Het is lastig voor me om naar de huisarts te gaan, is er iets wat ik misschien kan halen bij de apotheek wat helpt? Maagzuurremmers of iets. Als iets in die richting niet helpt, zal ik toch langs de huisarts gaan.

Reageren
    John (moderator)

Je zou rennie of gaviscon kunnen proberen. En geen koolzuurhoudende drank voorlopig

Reageren
    Chip

Ik heb nu ook last van de maag als ik moet boeren

Reageren
Reageer op: Pijn / boeren / lucht / maag / slokdarm?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.