Zoeken Vraag het forum

Ik heb al 3 jaar last van pijn in mijn knieën.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Pijn in knieën voor al 3 jaar.

Hallo lezers,

Sinds 3 jaar heb ik veel pijn in mijn knieën, hoe meer ik loop hoe erger het wordt. Sinds 1 jaar ben ik toch maar naar de huisarts en het ziekenhuis geweest. Duurde me veel te lang.

Als ik lang stil sta (bijvoorbeeld een half uur) dan kan ik niet nog langer stil staan / lopen, omdat mijn knieën zoveel pijn doen dat ik echt moet gaan zitten.
    Ik ben zelf maar 18 jaar oud, dus ouderdom zou het niet kunnen zijn.
    Ik zit wel net in de gevaren zone van overgewicht, maar 3 jaar geleden was ik nog op perfect gewicht en had ik er ook al last van.
    Ik kan niet lang stil staan, of lang lopen en voor mij op mijn leeftijd is dat redelijk moeilijk. Uitjes met school moet met een rolstoel en dat doet ook nog heel erg veel pijn in mijn knieën.

De huisarts zei 3 jaar geleden dat het door het roken kwam (ben inmiddels al 11 maanden gestopt en heb er nog steeds last van). Daar was ik het niet mee eens en ben toen samen met mijn moeder naar de manuele therapeut geweest. Die zag dat ik scheve bekken heb, het rechterbeen iets korter dan het linkerbeen is en holle voeten heb. Daar hebben we aangepaste steunzolen voor gekocht en ik ga nog steeds elke week naar de ‘kraker’ om mijn rug te laten kraken zodat mijn bekken wat rechter staan.
    Ik heb ook extra oefeningen gekregen om mijn spieren wat aan te passen, omdat de aansluiting van mijn hamstring en mijn kuitspier niet goed liepen.

Met mijn spieren gaat het nu wel goed, maar mijn knieën doen nog steeds heel veel pijn. Laatst zijn we naar de orthopedische chirurg doorgestuurd. Die heeft 2 MRI scans en 1 skelet scan laten maken. Daar is niks uitgekomen. Toen zijn we naar de neuroloog doorgestuurd (geen idee waarom) en die zei dat hij ons niet kon helpen op zijn gebied. Dat was vandaag.

Ik ben nu ten einde raad, ik heb het gevoel dat ik niet serieus genomen wordt omdat ik maar 18 jaar oud ben. De pijn in mijn knieën wordt soms zo erg dat ik niet meer uitga, omdat ik dan te lang moet staan.

Hebben jullie misschien enig idee naar welke afdeling ik naartoe zou kunnen gaan? Wat er nou eigenlijk aan de hand is? Want ‘het gaat waarschijnlijk wel eens een keertje over’ of ‘je zal er maar mee moeten leren leven’ wat de dokters mij vertelden, kan ik dus niet doen.

Al erg bedankt voor het lezen! Ik wil gewoon weten wat er aan de hand is en hoe ik deze pijn kan laten ophouden.

Suzanna

3 reacties
    Reageren
    Koos

Hallo Suzanna
    Ik zou je eens kunnen adviseren om eens naar Spanje te gaan bv Barcelona of madrid
    Je zou zeggen Spanje daar luisteren ze echt naar je problemen
    Ze verwennen je echt veel meer dan bij ons
    Bij ons ben je eigelijk maar een nr daar niet en de verzekering betaald het gewoon
    En vliegen kost niet zoveel meer
    Het is teneerste veel goedkoper dan in nederland en geen lange wachttijden
    Ik ga zelf ook naar Spanje voor de tand arts het is een paradijs kan ik wel zeggen zo als je daar word geholpen

Reageren
    Anoniem

Googel eens naar voetbalknie. Misschien dat een goede sportfysiotherapeut je verder kan helpen.

Groetjes

Reageren
Reageer op: Ik heb al 3 jaar last van pijn in mijn knieën.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.