- Larissa30 mei 2012 om 18:39
Hallo, ik ben 17 jaar en ik heb nu al ruim 3 jaar last van mijn knieën. Het is opeens opgekomen, waarschijnlijk door overbelasting want ik deed veel sporten. Ik zat op korfbal, liep elke week 3x driekwartier hard, zat op tennis, turnen en ik surf. Ik heb vooral last van mijn knieën als ik hardloop, lang zit, lang loop, trap loop, fiets, werk en de pijn is eigenlijk continu aanwezig. Vaak trekt de pijn vanaf de onderkant vanaf mijn knieën door naar mijn scheenbenen. Toen de pijn een aantal weken bleef aanhouden ben ik naar de fysio gegaan. Daar heb ik ongeveer 6 weken gelopen, en toen was ik klacht-vrij. Toen ging de zomervakantie in en stopte de korfbaltrainingen. Na de zomervakantie begon ik weer te trainen en de klachten kwamen direct terug. Ik ben weer naar de fysio gegaan, maar daar werd ik na een paar afspraken gewoon weggestuurd. Ik ben toen naar een andere fysio gegaan en daar ben ik naar mijn idee beter geholpen. Ze dachten dat ik jumpingknees had, en heb daar ook diverse trainingsprogramma’s voor gevolgd. Onder andere balans- en krachtprogramma’s. Ik was inmiddels ook definitief gestopt met de korfbal omdat het niet meer ging. Ik ben wel op fitness gegaan om toch nog een beetje in beweging te blijven. Ook heb ik sindsdien vrijstelling voor schoolgym. Na 8 maanden bij de ‘nieuwe fysio’ gelopen te hebben, wist hij ook niet meer wat hij kon doen om mij te helpen. Ik werd doorverwezen naar het ziekenhuis voor röntgenfoto’s en een mri-scan, maar deze waren beide in orde. Van de orthopeed had ik toen nog een aantal maanden aparte trainingsprogramma’s gehad voor op de sportschool, die ook geen effect hadden. Daarna ben ik eindelijk naar een goede fysio doorverwezen die gelijk wist waar ik het over had en ik had gelijk hoop dat ik beter zou worden. Mijn kuitspier is te kort waardoor er te veel druk op mijn kraakbeen en knieschijf komt, wat veel pijn veroorzaakt. De fysio had al meer mensen gehad met dezelfde klachten als mij, en de behandeling zou dan ongeveer 3 maanden duren. Inmiddels loop ik er nu 2,5 maand maar er is nog steeds geen verbetering. In het dagelijks leven blijf ik veel last houden. Ik ben normaal altijd heel nuchter, en denk stel je niet zo aan, het komt wel goed, maar nu begin ik de hoop wel een beetje te verliezen na ongeveer 3 jaar. Het is gewoon frustrerend, want vaak kan ik niet mee uit met vriendinnen of meedoen met sportdagen terwijl ik altijd heel sportief was. Is er iemand die deze klachten herkent of nog een tip heeft wat ik kan doen? Ik heb trouwens tussendoor ook nog enkele alternatieve geneeswijzen geprobeerd, maar deze hadden ook geen effect.
1 reactieReagerenAnoniem131 mei 2012 om 12:11Lees meer vragen en antwoorden over knieklachten:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Knieklachten&sa=zoeken&siteurl=0