Zoeken Vraag het forum

Al meer dan een jaar kniepijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoii,

Ik heb in december 2018 mijn knie verdraaid tijdens het hardlopen en op dat moment had ik wel last, maar kan nog wel door lopen, maar niet meer rennen. Heb nog wel een paar dagen last gehad, maar toen ging het wel weer. Rond februari kreeg ik toch weer veel last van mijn knie aan de binnenkant vaak steken, zeurende pijn, knakte mn knie heel erg wat ook pijn deed, af en toe beetje een instabiel gevoel dus dat ik er doorheen zak en soms het gevoel dat mn kieschuif uit de kom zou gaan. Toen ben ik toch maar naar de huisarts geweest en die zei dat ik even 3 weken rustig aan moest doen, want ze dacht aan mijn meniscus die gescheurd zou zijn en dat kan gewoon helen met rust. Na 3 weken toch maar weer terug gegaan want had nog veel last. Toen kreeg ik diclofenac mee en als t na 3 weken weer niet beter ging weer terug. Dus na 3 weken weer terug en toen heeft ze me toch naar een orthopeed in het ziekenhuis gestuurd dus daar ben ik geweest en er was een foto gemaakt en een mri. Ze waren allebei goed er was alleen te zien dat mijn knieschijf meer naar de buitenkant staat. Dys die orthopeed stuurde me naar een fysio toe en daar ben ik volgens mij 2 maanden geweest 2 keer in de week. Hij heeft mn knie ingetaped dat mn knieschijf meer op zn plek stond en dat hielp wel de eerste paar dagen (niet alle pijn was weg), want toen zat de tape nog strak maar daarna hielp het niet meer. De fysio wist het ook niet meer want het trainen hielp niet echt. Dus die heeft me naar een andere orthopeed gestuurd in het ziekenhuis en die heeft mn foto en mri nog een keer bekeken en zag ook alleen dat mn knieschijf heel erg naar buiten staat. Alle klachten waren hetzelfde maar wel wat erger. Dus hij dacht aan een ontsteking dus heb ik een injectie gehad in de binnenkant van mn knie met iets erin. Naja toen had ik helemaal geen kracht in mn been dus liep ik 2 weken met krukken, want kreeg ook steeds meer pijn. Toen weer terug naar de orthopeed en de klachten waren nog steeds hetzelfde maar weer wat erger. Dus hij heeft me naar een sportfysio gestuurd waar ik nu nog steeds zit (nu ongeveer 2 maanden) en ik merk nog steeds niet heel veel verbetering. Ik ben daar nu 2 keer in de week en heb vaak veel last met de oefeningen en de dag erna en de dag zelf heb ik echt heel veel last. De ene keer 2 dagen dr na niet meer en voelt het eigenlijk wel beter, maar zoals vandaag heb ik heel veel pijn met lopen en voelt heel instabiel en het steekt heel erg aan die binnenkant (zal bijna mn krukken weer pakken van de pijn). Ik weet dus niet echt want ik voel soms vebetering en soms word het heel veel erger zoals nu. Vaak word mn knie ook heel rood tijdens fysio en werken. Heb soms beetje het idee dat ze in het ziekenhuis iets over het hoofd hebben gezien en ben bang dat ik het nog meer kapot maak zo. Heeft iemand tips voor me? Moet ik hiermee doorgaan? Of wat kan ik anders doen? Weet iemand wat het zou kunnen zijn wat ik heb?

Bedankt voor het lezen van dit hele verhaal

MVG

12 reacties
    Reageren
    John (moderator)
    Anoniem

Ik heb er op gekeken, maar is het dan niet erg dat mn knie zo rood word tijdens de fysio en dat ik daarna amper kan lopen van de pijn?

Reageren
    John (moderator)

Dat geeft eigenlijk juist aan, dat je knie niet goed spoort

Reageren
    Anoniem

Ja je ziet ook duidelijk dat mn knieschijf naar buiten staat, maar gaat dat dus altijd over met oefeningen bij de fysio?

Reageren
    John (moderator)

Bespreek het met de fysio

Reageren
    Anoniem

Ja dat ga ik doen, maar gaat dit ooit wel over?

Reageren
    John (moderator)

Met de juiste therapie of eventueel een operatie kan dat wel goed komen

Reageren
    Anoniem

En wat is de juiste therapie? En wanneer gaan ze vaak over tot operatie?

Reageren
    John (moderator)

De juiste therapie zou je fysio moeten weten. Maar er staat ook iets over in de link die ik stuurde. Een operatie komt pas in zicht als het op geen andere manier te behandelen is

Reageren
    Anoniem

Oke bedankt ik hoop dat ik geen operatie moet en dat het over gaat

Reageren
    Anoniem

Hoii, ik heb vandaag zoveel pijn dat ik amper kan lopen van de pijn heb gewoon heel erg het gevoel dat ik er doorheen zak en ik ben ook heel misselijk ik denk van de pijn

Iemand tips?

Reageren
    John (moderator)

Neem contact op met de huisartsenpost

Reageren
Reageer op: Al meer dan een jaar kniepijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.