- Ewoud26 september 2012 om 19:09
Sinds 3 jaar zit ik met pijn in mijn schouder, voornamelijk aan de rechterkant. De pijn is onverklaarbaar tot nu toe. Manuele therapie, triggerpoint therapie, cortisone spuiten en een MRI scan hebben geen resultaten opgeleverd.
De stekende pijn bevindt zich voornamelijk aan de bovenkant (en achterkant) van de schouder, met uitstralingen in de nek en heel soms armen. Beide kanten van de schouder kraken hevig en voelen stijf aan. Tintelingen zijn zeer zeldzaam, het voelt als een pijnlijke ontsteking die niet weg wil. Echter, een slijmbeurs kan het niet zijn (2 x cortisonen spuit reeds geprobeerd)
De klachen zijn ontstaan sinds kantoorwerk, maar er is geen duidelijke relatie tussen het hoeveelheid computer-uren en de pijn. Een uur achter mijn bureau of 50 maakt niet veel verschil. Ik heb zelf niet het idee dat het RSI betreft. Enerzijds omdat deze klachten anders omschreven worden en anderzijds omdat ik daarvoor niet genoeg uren maken achter mij Pc en bovendien pauze software gebruik om te testen of ik te intensief werk. Dat is niet het geval.
Wie herkend deze klachten en heeft tips/ advies?
5 reactiesReagerenAnoniem28 september 2012 om 09:11Probeer eens een klassiek homeopaat.
ReagerenSCCH?15 oktober 2012 om 07:59http://plazilla.com/schouderklachten-maar-geen-frozen-shoulder-ontsteking-fibromyalgie-of-tietze
Misschien de moeite waard? Kijk ook eens op http://www.scch.nl
Reagerennicky30 oktober 2012 om 15:11ik raad je aan om een echo te laten maken
zo heb ik verkalking van de pees ,konden ze alleen zien op echosucces en grtjs nicole
ReagerenAnoniem9 juli 2015 om 13:35Hallo,
Die zelfde probleem heb ik al 2 jaartjes, fysio, triggerpoint, cortizone spuitje, niks werkt het lijkt wel blijvend, ik heb de laatste 2 jaar best intesief werk hiervoor had ik er geen last van, doe zelf ook aan fitness en probeer me schouders te trainen maar dit maakt het er erger op,
ReagerenButterFlYnez17 april 2017 om 04:34Klinkt als een instabiele schouder. Vaak komt het door een spier of pees die te los is gaan zitten en daardoor de pijnlijke knak veroorzaakt (de spier spant en ontspant zich dan om/tegen het bot wat de knak veroorzaakt. Dit komt vaak door verkeerde houding. Manueel therapeut icm met fysiotherapie helpt wel. Zelf ben ik nu halverwege de behandeling en het gaat veel beter. Vooral aan kinesiology tape veel gehad!
Succes iig.
Reageren