Zoeken Vraag het forum

Onverklaarbare pijn in krakende schouder

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ewoud

Sinds 3 jaar zit ik met pijn in mijn schouder, voornamelijk aan de rechterkant. De pijn is onverklaarbaar tot nu toe. Manuele therapie, triggerpoint therapie, cortisone spuiten en een MRI scan hebben geen resultaten opgeleverd.

De stekende pijn bevindt zich voornamelijk aan de bovenkant (en achterkant) van de schouder, met uitstralingen in de nek en heel soms armen. Beide kanten van de schouder kraken hevig en voelen stijf aan. Tintelingen zijn zeer zeldzaam, het voelt als een pijnlijke ontsteking die niet weg wil. Echter, een slijmbeurs kan het niet zijn (2 x cortisonen spuit reeds geprobeerd)

De klachen zijn ontstaan sinds kantoorwerk, maar er is geen duidelijke relatie tussen het hoeveelheid computer-uren en de pijn. Een uur achter mijn bureau of 50 maakt niet veel verschil. Ik heb zelf niet het idee dat het RSI betreft. Enerzijds omdat deze klachten anders omschreven worden en anderzijds omdat ik daarvoor niet genoeg uren maken achter mij Pc en bovendien pauze software gebruik om te testen of ik te intensief werk. Dat is niet het geval.

Wie herkend deze klachten en heeft tips/ advies?

5 reacties
    Reageren
    Anoniem

Probeer eens een klassiek homeopaat.

Reageren
    nicky

ik raad je aan om een echo te laten maken
    zo heb ik verkalking van de pees ,konden ze alleen zien op echo

succes en grtjs nicole

Reageren
    Anoniem

Hallo,

Die zelfde probleem heb ik al 2 jaartjes, fysio, triggerpoint, cortizone spuitje, niks werkt het lijkt wel blijvend, ik heb de laatste 2 jaar best intesief werk hiervoor had ik er geen last van, doe zelf ook aan fitness en probeer me schouders te trainen maar dit maakt het er erger op,

Reageren
    ButterFlYnez

Klinkt als een instabiele schouder. Vaak komt het door een spier of pees die te los is gaan zitten en daardoor de pijnlijke knak veroorzaakt (de spier spant en ontspant zich dan om/tegen het bot wat de knak veroorzaakt. Dit komt vaak door verkeerde houding. Manueel therapeut icm met fysiotherapie helpt wel. Zelf ben ik nu halverwege de behandeling en het gaat veel beter. Vooral aan kinesiology tape veel gehad!

Succes iig.

Reageren
Reageer op: Onverklaarbare pijn in krakende schouder
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.