Zoeken Vraag het forum

Ischias achtige pijn.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Suus

Ik wens je wijsheid, het klinkt als kiezen tussen twee kwaden

barth

Dank je, Suus.
    Ja zo voel ik het ook, als een ongemakkelijke keuze.

Reageren
    Eva

Hoi,

Ik sukkel al jaren met de rug… maar de dokters weten niet veel raad. Mijn zoon sukkelt ook en gaat naar osteopaat waar hij goed mee is. Ik ben bekend met Tietze. Een paar jaar geleden heeft dokter me onder mri laten gaan met onderrug, op mijn vraag, maar daar kwam niets uit. Ben dan aantal keren naar kinesist geweest voor rugversterkende oefeningen maar dat hielp me niet verder…ik ben viavia bij osteopaat beland en dat hielp na drie keer wel maar nu toch weer pijn maar zeer druk op werk en thuis ook veel aan het werken en aan het sleuren, ik probeer ook elke dag een aantal km te wandelen met mijn honden en die kunnen al eens trekken aan de leiband en ik vermoed dat dit mijn rug geen deugd doet, ik zou dus terug naar osteopaat moeten, vandaag kreeg ik een erge stekende pijn aan de ichiaszenuw en dat straalde uit naar buik maar vooral naar de benen, een soort tinteling en krampen, ondertussen heb ik min of meer een goede positie gevonden om te slapen en dat is beter, maar de pijn komt en gaat, iemand tips …ervaringen?

Reageren
    John (moderator)

Ben je met die klachten ook bij een reumatoloog of orthopeed geweest?

Reageren
    barth

O ja, mijn 2 maanden bedenktijd (operatie of niet) waren voorbij, en ik heb inmiddels ook het gesprek met de neurochirurg gehad, maar die heeft me geadviseerd om een operatie voorlopig uit te stellen. De bloedverdunners (anti-stolling-medicatie die ik gebruik na mijn Fevar operatie van vorig jaar), zijn het probleem. Die maken het risico op complicaties te groot. Het advies neem ik natuurlijk serieus.
    Wat ik nu heb geeft een hoop ongemak, maar het is niet levensbedreigend. Dus uitstellen kan.

Alleen besef ik nu dat die anti-stollingsmedicatie levenslang was. Ik krijg eind augustus (als jaarlijkse controle) weer een CT scan met contrast. en zal wellicht daarna ook een afspraak krijgen met de vaatchirurg. (waarschijnlijk om de bevestiging te horen dat er geen problemen zijn. ) Bij die gelegenheid kan ik ook vragen stellen over die medicatie.

Reageren
    barth

CT scan en bespreking ervan is inmiddels geweest.
    Het resultaat is (voorlopig) nog een extra anti-stollingsmiddel erbij. Dat vanwege een trombus (bloedstolsel) in de endoprothese in een beenslagader. Een slagaderlijk bloedstolsel moet natuurlijk niet losraken, of de bloedstroom in de beenslagader gaan beperken. Extra anti-stollingsmedicatie dus om te proberen om het stolsel op te lossen.
    Begin december weer een nieuwe CT scan.
    Ik vraag me af of de trombus mede oorzaak is dat ik nu slechter loop dan begin dit jaar.

Reageren
    barth

Vandaag weer een aanval van ischiaspijn. Ik kan even niet meer op een stoel gaan zitten. Met veel moeite is het me gelukt om op mijn rollator te gaan zitten. Die is wat hoger, en de handvaten helpen me bij het voorzichtig gaan zitten. Ik zit nog niet ontspannen maar Ik kon moeilijk al die tijd blijven staan.
    Geprobeerd om de assistente van de huisarts te bellen, maar ze zijn erg druk bij de huisartsenpraktijk, en ik kreeg te horen dat er pas morgen tijd is om iemand te spreken.

Ik hoop dat de neuralgische pijn zal afzakken. En dat ik vanacht in bed kan komen en kan slapen.
    Pffff. Hoop dus dat het een tijdelijk ongemak zal zijn.

Reageren
    barth

Gaat nu gelukkig weer wat beter.

Reageren
Reageer op: Ischias achtige pijn.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.