- Anoniem13 november 2016 om 19:09
Ik heb al een paar maanden last van ischias, de ene dag veel meer dan de andere. De pijn begint in mijn heup en trekt door tot in mijn kuit, heel zelden met rugpijn. Wat zou de oorzaak kunnen zijn hiervan, fysiotherapie heeft tot nu toe niet geholpen.
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 november 2016 om 20:17De pijn begint in mijn heup en trekt door tot in mijn kuit, heel zelden met rugpijn
Reageren
Met Ischias is dat dus niet raar. Dat is juist een van de kenmerken van ischias. Als de fysio niet helpt, ga dan terug naar de huisarts en vraag een verwijzing naar de neuroloogAnoniem16 november 2016 om 10:59Kan het bij ischias ook zo zijn dat de pijn er een paar dagen niet is en daarna wel weer een paar dagen?
ReagerenJohn (moderator)
16 november 2016 om 11:53Dat zou inderdaad kunnen
ReagerenAnoniem23 december 2016 om 16:55Waarschijnlijk is de ischias zenuw geprikkeld. Op een mri was geen afwijking te zien in de rug, over een paar weken kan ik terecht bij een orthomanueel arts. Nu wil ik eigenlijk beginnen met core stability oefeningen, maar na 2×30 sec planken en 1x 30sec een bruggetje voel ik de pijn in mijn heup en kuit opspelen, deze wordt na de oefeningen nog heviger en blijft vanaf dan ook een paar uur aanhouden. Is het verstandig om de oefeningen dan wel te doen?aangezien deze klachten al opspelen na 1,5 minuut. Het is geen echte spierpijn maar een hevige zeurende pijn.
ReagerenJohn (moderator)
23 december 2016 om 17:59Ik zou toch maar voorzichtig zijn met oefeningen. Het zou beter zijn om eerst naar een fysiotherapeut te gaan en daar dan te kijken welke oefeningen je het beste kunt doen
ReagerenAnoniem24 december 2016 om 18:48Waardoor kunnen de klachten hierdoor zo hevig worden? Er heeft iemand meegekeken tijdens het oefenen dus het is niet dat het aan een verkeerde houding ligt tijdens de oefening lijkt me
ReagerenJohn (moderator)
24 december 2016 om 19:20En wie heeft meegekeken? Een fysiotherapeut?
Reageren