- Anoniem4 februari 2016 om 18:48
Hallo,
Ik heb al ongeveer 2,5 maand last van lage rugpijn met uitstraling naar mijn rechter bil en rechter bovenbeen. Op een gegeven moment toch maar naar de fysio gegaan. Ze hebben op spieren en pezen zitten drukken wat erg veel pijn met zich mee bracht. Ook heeft er dry needling plaatsgevonden, wat niet heeft geholpen. Vorige week is de pijn in rap tempo erger geworden en doorgetrokken. Eerst tot onder mijn knie, daarna tot in mijn enkel. Mijn rechter voet voelt op sommige momenten ‘doof’ en soms helemaal normaal. Eerst ervaarde ik de pijn alleen bij zitten, nu ook een tijd nadat ik gezeten heb. Ik kan af en toe op mijn tenen staan, maar ook regelmatig niet. Ik zak erg vaak door mijn been heen, waardoor lopen niet erg goed gaat. Een paar dagen geleden foto’s laten maken, waar niks op te zien was. Mijn huisarts vertelde me dat het Ischias is. Nu hoorde ik dat dit ook erg op een hernia lijkt. Mijn vraag is: heeft iemand anders deze klachten ook ervaren? En wat is de behandeling geweest? En wat is een factor waardoor hernia uitgesloten kan worden?
Mvg
1 reactieReagerenJohn (moderator)
4 februari 2016 om 18:52Een hernia uitsluiten kan alleen maar met een scan van de rug…
Reageren
Vraag de huisarts om een verwijzing naar de neuroloog.