- StarLady13 mei 2018 om 18:40
Goededag,
al sinds januari dit jaar last van onderrugpijn met rechterbilspierpijn dat doorstraalt naar mijn kuit en hiel. Elke ochtend stijve rug. Naar de HA geweest, zegt pijnstilling en fysiotherapie. Hielp niet, in maart weer naar de HA geweest. Die zei ‘ja zoiets duurt ook lang voordat het weg is; wat je doet is goed en ga ermee door en heb je na een maand nog last kom dan terug’. Na een maand weer naar de HA. Toen zijn er röngtenfoto’s gemaakt. Niets te zien. Fysiotherapie is ook gestopt, omdat het niet helpt en gestopt met de medicatie, want ontstekingsremmers mogen niet te alng ingenomen worden. Ben BodyBalance gaan volgen, maar helpt tot nu ook niet. Is het Ischias zenuwpijn, omdat het doorstraakt naar kuit en hiel? Zo ja, wat is er nog meer aan te doen dan oefeningen en pijnstilling (als nodig)?
<p class=”western” align=”left”>Vast bedankt voor het antwoord!</p>1 reactieReagerenStarLady14 juni 2018 om 09:57Hallo,
jammer dat er geen reactie is gekomen.
Ik ga nu naar de fysiotherapeut van mijn sportschool en nu is geconstateerd dat ik het pirifirmisch syndroom heb. Dwz dat een diepliggende bilspier (musculus piriformis), oftewel de peervormige bilspier, raakt die de ischiaszenuw, die dus loopt vanaf de bil tot in het been en raakt daardoor geïrriteerd, doordat deze in de bilregio op de plek waar de ischiaszenuw en de peervormige spier elkaar kruisen. Met massage en oefeningen moet de pijn minder worden of weggaan door de die weer uitelkaar te halen.
Ben blij dat er eindelijk een diagnose is gesteld en dat geen blijvend iets is.
Mvg
Reageren