- Anoniem14 oktober 2022 om 19:30
Hallo,
Ik loop inmiddels al ruim een jaar en 10 maanden met klachten die onverklaarbaar zijn. Ik heb verschillende onderzoeken gehad (2021: dikke darmonderzoek, 2 buikecho’s, 10 bloedonderzoeken, longfoto, hartfilmpjes en 2022: echo schildklier, mri bovenrug en hoofd, borstonderzoek en bloedonderzoek). Alles ziet er goed en normaal uit maar mijn klachten zijn echt nog heel heftig en worden bij vlagen ook meer. Ik heb ook echt de angst dat er iets helemaal niet goed is (kanker?) en dat we (arts en ik) niet meer weten waar we nog kunnen zoeken. Is er iemand die iets van mijn klachten herkend en eventueel tips heeft wat ik nu nog kan doen?
– erge pijn onder en middenrug (voora snachts)
– tintelingen midden en boven rug (links)
– tintelend en brandend gevoel rechterhelft gezicht
– vaak spierpijngevoel op de borst
– pijn linkerschouder
– zenuwpijn door hele lichaam voornamelijk linkerkant (elleboog, linkervoet met veel regelmaat)
– pijn links onderin buik bij de bekken/lies? Linker eierstok?
– en flinke buikpijn. Ik was altijd een Buikslaper maar dat kan ik niet meer door de pijn.Kort geschiedenis over mij: november 2020 heb ik Corona gehad, in juni 2022 gestart met een traject bij psycholoog icm fysio op basis van m’n klachten, zelfde periode zwanger geworden via IUI van een tweeling. Hier in februari 2022 van bevallen.
Mijn gevoel blijft zeggen dat er iets niet goed is en ik weet niet hoe hier achter te komen.
18 reactiesReagerenAnoniem14 oktober 2022 om 20:48Ter aanvulling:
De volgende klachten vergeten te benoemen. Een opgeblazen buik, bijna elke dag en pijn met ademhalen. Niet op de borst maar irritatie in de keel/hals tot aan het holle gedeelte onderaan. Niet fit, moet met traplopen mezelf
Omhoog trekken. Zware benen.Wat ik niet heb: koorts heb ik eigenlijk nooit, vermoeidheid valt me ook mee. Vermoeidheid wat past bij een drie kinderen waarvan 2 onder de 1. HB was 10.
ReagerenJohn (moderator)
14 oktober 2022 om 21:14Doe eens de test op:
Reageren
https://www.dokter.nl/hyperventilatietest/Anoniem14 oktober 2022 om 21:38Gedaan. Score geeft aan dat er aanwijzingen voor hyperventilatie. Ik herken het niet bij mezelf. Mijn moeder had vroeger toen ik klein was last van hyperventilatie en ik weet dat zij echt in zakjes moest blazen om tot rust te komen of m’n vader belde 112. Dat heb ik echt niet. Misschien een onbewuste vorm dan.
ReagerenJohn (moderator)
14 oktober 2022 om 21:52Het zou in ieder geval het grootste gedeelte van je klachten verklaren.
ReagerenAnoniem15 oktober 2022 om 09:18Oké voor een deel van de klachten zou dat inderdaad kunnen.
Reageren
Maar wat zou een verklaring voor de rugpijn kunnen zijn, die snachts nog veel erger wordt? Overdag gaat dat nog best wel, loop ook niet krom van de pijn. Maar snachts wordt ik er echt wakker van en kan ik niet zonder pijnstillers slapen.John (moderator)
15 oktober 2022 om 17:07Spierspanning zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Maar zonder enige vorm van onderzoek is dat natuurlijk moeilijk te bepalen
ReagerenAlias15 oktober 2022 om 19:23Misschien je matras? Leg eens een kussen onder je knieholte als je gaat slapen.
ReagerenAnoniem29 oktober 2022 om 21:32@Alias, bedankt voor je advies! Slapen met een kussen heb ik al geprobeerd. Werkt helaas niet.
Ik heb inmiddels ook al een paar maand fysio en ook dat helpt helemaal niet tegen de klachten.Mijn angst dat er iets ergs is wordt steeds groter. Hoe groot is de kans dat er iets ergs is als mijn bloeduitslag (standaard onderzoek op iets van 8 bloedwaardes) normaal/goed is? Mri bovenrug en hoofd was ook goed en borstonderzoek (mammografie) ook. Ik weet niet of ze een mri hebben gemaakt waar ook de onderrug/bekken opstaan. Verder ben ik in februari bevallen van een tweeling (keizersnede) dus ik vul zelf in dat als er iets met de eierstok of baarmoeder(hals) niet goed was, dat dit dan gezien zou zijn? Of is dit na zoveel maanden te kort door de bocht?
ReagerenAnoniem29 oktober 2022 om 21:53Hierbij nog de bloedwaardes van 28-9-22:
Reageren
Bezinking 2
Crp 1
Creatinine 72
eGFR volgens CKD-EPI groter dan 90
Glucose nuchter 4,4
Hb 10
Kalium 3,4 (ondergrens 3,5)
Leukocyten 5,89
Mcv 91
Natrium 141
Neutrofiele granulocyten 3,12
Tsh 1,4
Ureum 4,4Anoniem31 oktober 2022 om 16:11Is er nog iemand die dit leest en misschien antwoorden heeft op mijn vragen?:)
ReagerenJohn (moderator)
31 oktober 2022 om 17:02Je hebt de hyperventilatietest gedaan en die was positief… Ook al herken je dat niet meteen, maar het kan wel de oorzaak zijn.
Ben je bekend met een angststoornis?
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/angststoornistest/en ook eens:
Reageren
https://www.depressie.nl/zelftest-depressieAnoniem1 november 2022 om 19:27Ik score op alles hoog risico maar dat had ik ook wel verwacht.
Vraag ik me nog steeds wel af of op basis van m’n bloedwaarden, ondanks de klachten, te zeggen is dat er niks ernstigs aan de hand is met mijn gezondheid? De huisarts ziet geen aanleiding voor verder onderzoek.En als er niks ernstigs is, hoe kom ik dan van deze angst af? Moet de huisarts mij dan doorverwijzen naar een psycholoog? Of moet ik zelf ergens naartoe bellen?
ReagerenJohn (moderator)
1 november 2022 om 19:41De huisarts kan je dan idd doorverwijzen naar een psycholoog. Om van de angsten en de klachten af te komen heb je wel professionele hulp nodig
ReagerenAlias1 november 2022 om 21:05Ok, maar even serieus.. Ik heb zelf op deze test (met zeer lage psychometrische validiteit) ook een hoge kans op een angststoornis. Let wel, ik heb geen angststoornis.
Deze test discrimineert blijkbaar niet op basis van klachten die iemand heeft agv een verminderde lichamelijke conditie of daadwerkelijke lichamelijke aandoeningen. Er staat ook geen invulinformatie bij, zoals ‘scoor dit zoals u dit in de afgelopen 2 weken heeft ervaren’. Of ‘indien de klacht niet afkomstig is van een al vastgestelde aandoening’.
Als dit de test is die hier wordt gebruikt om een angststoornis aan te tonen, krijg je positieve uitslagen bij mensen die geen angststoornis hebben. Maar ofwel lichamelijke ofwel andere psychische aandoeningen.
Reageren