- Elin8 januari 2019 om 16:04
Goedemiddag,
Ik wist niet zo goed waar ik dit bericht moest plaatsen dus heb het maar even hier geplaatst.
Ik loop al een hele poos te kwakkelen met mijn gezondheid. Ik ben inmiddels op een punt dat ik niet meer weet wat ik ermee moet. Ik heb al verschillende huisartsbezoeken gehad waar steeds niks uitkomt. Uiteraard is dit zeer positief, maar blijf ik wel met klachten rondlopen. Ik ben bekend met angststoornissen die in het verleden weleens klachten hebben getriggerd. Voor mijn gevoel is het dat deze keer alleen niet.
De vreemde klachten bestaan onder andere uit stekende pijn onder de onderste linkerrib (vanaf jezelf gezien). Dit straalt ook regelmatig uit naar schouderbladen en armen. Ook heb ik last van hevige steken in de rug bij diep inademen- en steken op het middenrif bij inspanning. Dit zijn klachten die nu al langere tijd spelen dus een verkoudheid zal het zeker niet meer kunnen zijn. Daarnaast ben ik ook veel moe.
Wat zou dit kunnen zijn? Ik dacht eerst dat het maagklachten waren omdat het begon met de steken onder de linkerrib en problemen met de ontlasting/maagzuur maar door de andere klachten ben ik hieraan gaan twijfelen. Misschien mijn longen? Of toch stress? Ik ben ten einde raad.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 januari 2019 om 00:07Ik denk dat het toch spanningsklachten zijn. Angststoornis dus. Doe eens de test op:
Reageren
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Elin10 januari 2019 om 13:47Bedankt voor uw reactie Tandor.
Ik scoor hoog zie ik. Dat verbaasd mij niet. Ik heb dan gelijk nog een vraag: ik heb al een poos ook pijn in de beenspieren. Dit is nu sinds een aantal dagen heel heftig. Mijn kuitspieren zijn zeer gespannen en pijnlijk. Ze schieten constant bijna in de verkramping wat een erg naar gevoel is.
Als ik het google (altijd een slecht idee uiteraard) kom ik terecht op problemen met de nieren aangezien het niet sportgerelateerd kan zijn. Ik zie niks over stress. Wat denkt u?
ReagerenJohn (moderator)
10 januari 2019 om 22:58Ik denk toch dat spanningsklachten zijn.
Reageren