Neergevallen van de buikpijn

goedeavond, ik ben een meisje van 15 en had vandaag een schoolvoetbal toernooi. Ik voelde me al een paar dagen niet lekker enorm veel buikpijn, maar wilde het toernooi dolgraag spelen. Maar tijdens de een na laatste wedstrijd viel ik ineens neer op het veld. De buikpijn was zo erg. Toen hebben mn ouders mij opgehaald en zijn we naar huis gegaan. Heel de dag lig ik al in bed maar de pijn gaat niet weg. Wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik eraan doen. Als ik ga zitten doet het pijn en liggen ook heb geen idee meer wat ik kan doen.

Reageren

Waart zit de pijn?

Reageren

het is 2 dagen geleden begonnen rond mijn navel.. maar straalt nu uit naar de rechter onderzijde.... ik weet echt niet meer wat ik moet doen en heb heel veel pijn!!

Reageren

Dat zou je blinde darm kunnen. Je ouders moeten de huisartsenpost bellen

Reageren

oke, bedankt... is dat iets ernstigs? Ik kom namelijk nooit bij een dokter of ziekenhuis dus heb geen idee wat dat inhoud. En wat kunnen ze er aan doen?

Reageren

Eerst maar eens zo vlug mogelijk de huisartsenpost bellen....nu nog dus! Als het je blinde darm zou zijn, kan dat wel ernstig worden

Reageren

we hebben al gebeld en moesten gelijk komen. Dus zijn al onderweg. Kunnen ze daar betere pijnstilling geven, want zelfs elk heuveltje in de weg doet heel veel pijn?

Reageren

Daar kun je in ieder geval betere pijnstilling geven, maar ik neem aan de je doorverwezen wordt naar ziekenhuis. Want volgens mij is het je blindedarm

Reageren

okey, bedankt voor u hulp, alleen wat word er aan een blindedarm gedaan en hoe lang duurt het ongeveer voordat ik dan weer kan gaan voetballen en naar school kan?

Reageren

Eerst maar eens even afwachten wat er uit het onderzoek gaat komen.

Reageren

ik ben vanaf de spoedeisende hulp gelijkt doorgestuurd het ziekenhuis in. Daar onderzocht en echo gemaakt. Op echo was mn blindedarm niet te zien, dus door voor mri scan. Daarop was te zien dat ie al was geklapt. Dus meteen met spoed arts gebeld. En ik snel naar de ok. Daar is de blindedarm verwijdert en heb ik veel minder pijn. Ik ben nog wel heel erg moe en moet nog even bijkomen van alles want het ging ineens zo snel. Maar hopen dat ik zo snel mogelijk weer op het voetbalveld kan staan.

Reageren

Dan wens ik je heel veel beterschap.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Neergevallen van de buikpijn

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe