Beste dokter,
Ik heb sinds ongeveer twee weken last in recht onder in mn nek. Het zit de hele tijd rond het sleutelbeen. De ene keer iets erboven en nu iets eronder. Het zit richting mijn arm dan richting het midden van mijn lichaam. Ik heb verder gevoeld, mijn lymfeklieren zijn niet opgezet en liggen netjes los. Ik kan het niet als pijn omschrijven maar meer als zeurderig aanwezig. S'morgen als ik wakker word en ik er op heb gelegen is het wat geïrriteerd. Ik ben trouwens 25 jaar. Heeft iemand enig idee wat dit zijn kan?
Groeten,
Daan
Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga met de klachten naar de huisarts
Ik ben inmiddels met mijn klachten bij mijn huisarts geweest. Hij heeft uitvoerig mijn lymfeklieren gevoeld en mijn longen gepalpeerd (of zo iets), overal rond die pijn gedrukt en gevoeld en naar mijn longen geluisterd. Hij constateerde dat mijn longen prima klonken en dat het echt een spier was. (Kreeg meer pijn bij bepaalde bewegingen). Nu heb ik net gesport en begin ik weer een vreselijk kramp te krijgen op de plek waar zeg maar je keel in je romp verdwijnt. Ik weet niet hoe ik erbij kom maar ik heb telkens maar het idee dat er iets mis is mijn longen, maar kan dat nergens op baseren. Als er iets met mijn longen zou zijn zou de dokter dat dan altijd opmerken tijdens zo'n onderzoek? Ik ben nogal een doemdenker...
bedankt alvast
" Nu heb ik net gesport en begin ik weer een vreselijk kramp te krijgen " Dat geeft dan toch aan dat het een spierkwestie is. Ik zou meer eens ven stoppen met sporten
Ok, dat is misschien wel verstandig dan. Het is echter niet alleen als ik gesport heb maar ook als ik op een bepaalde manier zit bijvoorbeeld. Als er iets met mijn longen zou zijn zou een huisarts dat altijd opmerken met luisteren etc of hoeft dat niet?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!