Afgestorven teelbal herkennen?

Een tijd geleden last gehad van een flinke bijbal ontsteking. Hiervoor kreeg ik medicijnen maar misschien bleek het toch een torsio testes te zijn. Nu ben ik bang dat mijn teelbal misschien afgestorven is maar hoe kan ik dit herkennen ?

Reageren

Een torsio testis zou je ongetwijfeld hebben opgemerkt. Je balzak krijgt een mega zwelling wordt blauw/zwart en het doet behoorlijk zeer. Een afgestorven bal, schrompelt over het algemeen.
    Als je er onzeker over bent, ga dan naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren

oke dan verwacht ik eerlijk geen torsio testes aangezien de bal nog steeds gewoon glad aanvoelt. eerder zou ik dan ook zeggen dat het een bijbal ontsteking is. ik moet zeggen dat ik er nu wel veel aanzit elke maand wel 2dagen omdat deze bal toch wel heel gevoelig aan voelt en de bal na het voelen goed geirriteerd aan voelt en er al kort na het voelen veel rode bloedaders over de balzak lopen en deze nog wel goed rood kleurt dan. de eerste 2 maanden na het voelen had ik er ook gelijk weer 1 week last van en vaak na een zaadlozing minder last.

weet iemand of dit zeer ernstig is? het liefst heb ik nu elke dag seks omdat ik dan bijna niets voel. ondanks dan de goede irritatie van al het voelen waar ik ook graag mee stop aangezien de huisarts ook zei dat wanneer de pijn minder werd ik het beter zo kon laten en er niet teveel aan kon zetten.

this vooral echt irritatie van de bijbal en me ballen hangen gewoon laag,voelen warm en er zitten veel kleine rode aders over de balzak

Reageren

ik moet trouwens ook zeggen dat ik destijds de medicijnen niet gebruikt heb. ik voelde er geen verschil bij waarna de huisarts zei dat het misschien beter was even te kijken of het misschien een irritatie was van iets anders. het is vanzelf eigenlijk weggetrokken en de pijn werdt elke maand een stukje minder en is nu zo goed als weg

Reageren

Je moet er in ieder geval zo min mogelijk aan zitten. Het zou namelijk kunnen dat je de ontsteking zo in stand houdt of er weer een veroorzaakt. Die bijbal krijgt zo geen kans om volledig te herstellen.
    Daarnaast was het natuurlijk niet verstandig om de medicijnen niet te gebruiken cq de kuur af te maken.. resultaat van zo'n kuur is in de regel pas erna en niet tijdens de kuur te bemerken.
    Het is dus mogelijk dat de ontseking nog steeds latent aanwezig is.

Reageren

zou er wel een verder gevolg zijn voor de vruchtbaarheid als u zo de situatie beschrijving van mij hoort? het voelde echt goed belemmerd en ik ben ook pas 19. over het algemeen voelde het na 3 weken niet meer echt belemmerd maar vooral irriterend. dit is met sommige dagen weinig en andere dagen veel irritatie veel op en neer geschommeld maar over het algemeen is de pijn zeker verminderd en kan ik nu wel stellen dat de pijn zo goed als weg is.alleen wek ik het inderdaad nog wel eens op omdat ik nu nogal bang ben voor beschadiging en onvruchtbaarheid

Reageren

de huisarts stelde na 1 week vast doormiddel van mijn plas dat er geen sprake meer was van een bijbal ontsteking maar dat vooral de pijn opgewekt werdt doordat ik eraan ben gaan voelen omdat ik het van de huisarts in de gaten moest houden maar ik dit nogal verkeerd op heb gepakt, het kan ook zo weze dat ik maar een hele lichte onsteking had maar deze zelf wat heb aangewakkerd doormiddel van het vele voelen. de pijn die ik eraan overhield was ook heel wisselend de ene keer een tintelent gevoel in mijn penis net alsof ik moest plassen en 1uur later kon het weer heel vervelend voelen bij mijn linker testikel

Reageren

Van onvruchtbaarheid zal geen sprake zijn,
    Ik raad je alleen aan, om er NIET meer aan te voelen.

Reageren

oke dat is wel zeer prettig om te horen, beschadiging is dus wel mogelijk ? en in hoevere dan ? en bedoelt u deze bal is niet onvruchbaar of gewoon dat de andere bal het werk overneemt om simpel te zeggen

Reageren

Een chronische ontsteking kan natuurlijk wel wat gevolgen hebben. Ze kan zich via de zaadleider uitbreiden. Gevolgen op lange termijn kan ik ook moeilijk inschatten, maar het kan uiteindelijk wel invloed op de kwaliteit van het sperma hebben

Reageren

op het moment heb ik er in ieder geval geen last meer van dus dan lijkt de schade mij beperkt? ik ga vlgnde week vrijdag nog naar de huisarts omdat ik er zelf heel onzeker van word 🙁

Reageren

Als je er helemaal geen last meer van hebt, zal het verder geen probleem opleveren. Ik had uit je eerste berichten niet begrepen dat de klachten inmiddels helemaal weg waren

Reageren

nee inderdaad zijn de klachten goed weggetrokken over het algemeen. het onstaat inderdaad echt nog alleen wanneer ik eraan zit.en dan moet ik zeggen dat de linkerbal wel lichtelijk wat gevoeliger is. maar als ik bijvoorbeeld een bal in mijn kruis zou krijgen zou het vooral de rechterbal zijn die ik voel( de laaghangende) de linker is alleen gevoeliger bij eigen aanrakingen.

bij mijn linkerbal voel ik alleen niet echt mooi die streng achter de balzak bij mijn rechterbal is dit wel het geval. mogelijke verklaringen??

Reageren

Het verschil wat de bijbal betreft, tussen links en rechts is normaal.
    Dat heeft eigenlijk wel iedereen.

Reageren

oke hartelijk dank !
    is het nodig mij door te laten verwijzen naar een uroloog?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Afgestorven teelbal herkennen?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe