Genitale wrat?

Ik ben een man van 28 en ik ben praktisch sinds mijn geboorte nierpatiënt. Sinds 15 jaar heb ik een donornier en de medicatie die ik hiervoor inneem zorgt, zoals elk medicijn, voor tal van bijwerkingen. Wat mij het meeste stoort is dat ik last heb van wratten op mijn beide handen doordat ik een lage weerstand heb. Op zich is dit niet zo erg want ik kan het wel onder controle houden met Neotigason. Dit middel neem ik voor lange tijd in maar stop er dan ook een aantal maanden mee zodat mijn verloren haar/baard, droge lippen, droge ogen en andere kwaaltjes kunnen herstellen. Uiteraard, zoals bij veel medicijnen het geval is, vanaf je ermee stopt komen de symptomen terug. Bij de wratjes is dit niet anders, al kan het wel een aantal maand duren. Nu goed, ik ben nu dus een héél lange tijd gestopt met de Neotigason en zit nu op een punt dat ik terug wratjes begin te krijgen waardoor ik een week geleden terug begonnen ben. De bijwerkingen zijn er nog niet omdat ik een hele lage dosis inneem en dit om de dag zodat mijn lichaam kan wennen. Maar ik zit met een ander vervelend probleem en dat is dat ik denk dat ik inmiddels mijn penis heb besmet... Ik weet dat Neotigason candida balanitis kan veroorzaken/erger kan maken en dit is bij mij niet anders. De eerste maal dat ik dit middel ben beginnen innemen had ik na een goede 2 maand last van de gekende symptomen zijnde jeuk, afscheiding, onaangename geur en vooral schaamte... Ik probeer hier van af te geraken door gebruik te maken van een zalfje en hygiënisch alles toe te passen wat aan te raden is. Dit lukt mij niet altijd waardoor ik wel wat sukkel maar goed om tot mijn titel te komen... Ik heb enige tijd later gemerkt dat ik onderhuids een bobbeltje zag op mijn penis waarvan ik niet kon thuisbrengen wat het was. Op Internet vond ik veel maar ook niet wat het precies zou kunnen zijn. Zelf dacht ik misschien komt het door dat ik regelmatig masturbeer, door de wrijving? Slechte hygiëne? Beslist om een tijdje niet te masturberen en 2 weken later was het knobbeltje verdwenen. Verder stond ik er niet meer bij stil tot ik een tijdje later een klein wondje had op mijn penis, een aantal weken nadien was dit dus weer het knobbeltje wat ik had gezien onderhuids maar nu was het aan de oppervlakte verschenen zeg maar. Het heeft de grootte van een koffieboon, roze/rood van kleur, niet pijnlijk, zorgt niet voor hinder tijdens een toiletbezoek of als ik masturbeer maar uiteraard niet bepaald een mooi zicht... Nu zat ik mij af te vragen of dit een genitale wrat kan zijn? Dat ik tijdens het masturberen mijzelf heb besmet aangezien ik wratjes heb aan mijn handen? Heeft het te maken met de canida balanitis? Nu goed voorlopig maak ik mij niet bepaald zorgen omdak ik ook wel iets of wat van kennis heb van bepaalde dingen en ik weet dat het niets ernstig is. Het moet uiteraard wel behandeld worden om te voorkomen dat het ernstig wordt dus vandaar mijn vraag. Ik weet dat het moeilijk te boordelen valt en dat ik beter rechtstreeks naar de dokter zou gaan maar met mijn medisch verleden ligt dat echter wat moeilijk. Ik heb een gloeiende hekel gekregen aan alles wat ook maar iets te maken heeft met ziekenhuizen, dokters, etc,... Dus hopelijk kan ik rekenen op een paar antwoorden via dit forum. Ik ben hier al vaak geholpen dus dit is mijn eerste keus!

Bedankt om mijn tekst te lezen.

Groeten

Reageren

Zoals je het beschrijft lijkt het toch niet op een genitale wrat. Het virus van de watjes op je handen is ook anders dan het virus van genitale wratten.
    Helaas kan ik zo ongezien ook niet zeggen wat het wel pecies is. Het zou een talgbuktje/kliertje kunnen zijn.

Reageren

Bedankt voor het antwoord Tandor.

Ik weet dat het via hier moeilijk is omdat je er geen oog op hebt wat het precies is. Ik ben wel al blij dat het geen genitale wrat kan zijn want daar was ik wel bezorgd om. Ik zal het nog even op zijn beloop laten en zien of het al dan niet erger/groter wordt. In het begin was het begonnen met een klein bobbeltje en nu al een tijdje zoals ik omschreven heb. Is er iets wat ik momenteel zou kunnen doen?

Reageren

Als het een talgbultje/kliertje is, moet je er niets aan doen. Ze gaan doorgaans vanzelf weg of ontwikkelen zich tot een puist.Als het een puist is kun je ze uitdrukken.

Reageren

Dag Tandor

Ik heb mij denk ik verkeerd uitgedrukt. Het bobbeltje ligt niet meer onderhuids maar is dus als het ware naar buiten gekomen. Wat begon als een klein bobbeltje, wegging, terugkwam, groter werd en dus onderhuids was is een wondje geworden waarna de bobbel geleidelijk aan naar buiten is gekomen. Ik zou niet weten hoe ik het anders moet gaan uitdrukken... Aangezien het roze/rood is dacht ik redelijk snel aan een genitale wrat omdat die er ongeveer ook zo kunnen uitzien maar dit bobbeltje is dan weer niet bloemkoolachtig. Ik durf nu niets meer smeren aan mijn penis evenals masturberen zal ik maar laten voor wat het is. Seksueel contact is uiteraard uitgesloten.

Reageren

Ik kan er zo ongezien helaas niets over zeggen...
    Ga even naar de huisarts. Doe kan er dan even naar kijken

Reageren

Dag Tandor, mijn vorig bericht is blijkbaar niet doorgekomen. Ik veronderstel dat het wel zou kunnen helpen mocht ik een foto maken van wat ik precies bedoel?

Reageren

Dat zou je kunnen doen.

Reageren

Ik dacht wel dat dit zou kunnen helpen, van zodra ik thuis ben zal ik hier een foto uploaden. Wel kan ik zeggen dat het beter gaat sinds ik de juiste hygiëne toepas. Misschien heb ik dit wat verwaarloost waardoor het allemaal wat erger is geworden? Ik heb nochtans de juiste voorlichting gekregen als kind maar blijkbaar is dit toch iets waar vaak geen rekening met gehouden wordt. Nu besef ik dan ook dat het echt héél belangrijk is het boeltje proper te houden.

Reageren

Die vraag kan ik waarschijnlijk beantwoorden als ik de foto heb gezien

Reageren

Dag Tandor!

Ik heb nog geen tijd gehad om een foto te posten tot vandaag. Bij deze kan je dus zien wat ik precies bedoel, mocht het niet duidelijk zijn dan kan ik steeds een nieuwe foto maken. Wat ik er nog over kan zeggen is dat het bobbeltje de laatste 2 weken niet groter is geworden noch veranderd is van structuur. Ik heb de indruk dat de candida balanitis aan het beteren is aangezien de jeuk verdwenen is en de onaangename geur sterk is afgenomen. Eerder in dit gesprek heb ik vermeld dat ik geen pijn of andere ongemakken ervaar en dit is tot op vandaag niet gewijzigd. Verder gebruik ik geen zalfjes meer tegen de candida balanitis en verzorg ik mijn penis door hem dagelijks grondig te wassen. Of de Neotigason ergens toe bijdraagt kan ik nog niet zeggen want ik heb de indruk dat deze nog niet is aangeslagen. Ik durf ook niet meer dan 10mg om de dag innemen want ik sta niet te springen om terug al mijn haar te verliezen... Niet tegenstaande alle positieve elementen wil ik wel graag weten wat het eventueel kan zijn want ik wil er graag van af geraken.

Groeten!

[attachment=5610]13988751_10155100572724386_2076645941_n.jpg[/attachment]

Reageren

De foto is helaas te onduidelijk en iets te dichtbij genomen.
    Maar het is een vreemde bult. Ik enk dat je er toch h goed aan doet om naar de huisarts hiermee te gaan.

Reageren

Ja inderdaad, zeer vreemd... Ik vind er ook nergens iets over terug wat gelijkaardig is aan hetgeen ik nu heb. Ik had een immense schrik dat het kanker zou zijn maar ik ben er quasi van overtuigd dat het daar niets met te maken heeft. Ik heb nergens last van op het esthetische ongemak na, wat dus niet overeenstemt met de waslijst aan symptomen bij peniskanker. Uiteraard kan een arts daar beter over oordelen dan ikzelf maar daar moet ik eerst een bepaalde angst voor zien te overwinnen. Het is wel zo dat ik om de haverklap last heb van bepaalde zaken waar een ander persoon nooit last zou van krijgen. Ik had dit vroeger niet maar sinds ik de medicatie inneem voor mijn donornier is dit geleidelijk aan gekomen. Vandaar de wratjes, de candida, bepaalde ontstekingen, enzovoort. Verder ben ik perfect gezond maar het is en blijft vervelend en kan soms zwaar doorwegen op het gemoed. Mocht het nodig zijn kan ik een betere foto mmaken en deze hier plaatsen.

Alvast bedankt voor de hulp tot nu toe.

Reageren

Je mag zeker een andere foto plaatsen

Reageren

Dit is de beste foto die ik heb kunnen maken. Het is zeer moeilijk omdat ik, zoals je kan zien, de voorhuid heel ver naar achter moet trekken en tegelijkertijd een foto moet maken. Je kan dus ook nog de sporen zien van de candida balanitis maar het is echt heel erg verbeterd in vergelijking met hoe het eerst was en daar ben ik enorm blij om!

Groeten

[attachment=5611]14037418_10155100994714386_52146388_o.jpg[/attachment]

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Genitale wrat?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe