Droge en rode voorhuid

Hallo,

Ik heb sinds een week last van een hele droge en rode huid onder mijn eikel. Ook zit er 1 cm onder mijn eikel een licht langwerpig plekje wat lijk op een soort blaartje. Dit plekje jeukt niet en is ook niet hard en heeft geen rode rand. Mijn lymfeklieren zijn ook niet opgezet in mijn lies. Wat betreft de droge huid, het lijkt alsof mijn huid aan het vervellen is (ik kan de "oude" huid er zo af wrijven). Vooral na het douchen of wassen met water is de huid ook rood en jeukerig. Bovendien heb ik tijdens en na de sex een vervelend branderig gevoel.

Kunnen jullie mij vertellen wat het is? Ik denk zelf aan een schimmel (heb ik wel eens last van gehad namelijk).

Reageren

Mijn eerste gedachte is ook een schimmelinfectie. Maar het beeld van het blaartje past hier niet goed bij. Als jouw partner wordt behandeld voor een vaginale schimmelinfectie, kun je beter ook behandeld worden omdat je elkaar anders telkens opnieuw infecteert.
    Ik vind het blaartje zorgelijker, en eigenlijk zou een huisarts dit moeten onderzoeken om zeker te zijn van een bepaalde diagnose met het oog op SOA's om de juiste behandeling in te stellen.
    Voorlopig zou mijn gedachte dus ook een schimmelinfectie zijn, maar zonder onderzoek kun je andere SOA niet uitsluiten. Naar de huisarts dus voor diagnose en behandeling (medicatie).

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Droge en rode voorhuid

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe