Home / Erectieproblemen / Erectie stoornis?
Ik ben een jongen van 21 jaar en heb al 6 jaar een leuke vriendin. Ik sport regelmatig en eet meestal gezond.
Ik heb al een paar maanden moeite er mee om een erectie te krijgen tijdens de seks en zelfbevrediging. Hiermee loop ik tegen een grote blokkade aan, waarbij ik niet meer kan genieten van de seks.
Tijdens het voorspel van de seks krijg ik alleen maar een half stijve penis, maar als we verder gaan dan wordt die alleen maar slap. In het begin kan ik er wel van genieten, aangezien ik de penis dan vol groeien. Maar als het verder gaat dan springen mijn gedachte van de intieme seks gedachtes om naar andere gedachtes, waardoor de penis niet stijver wordt.
Als ik niet ben klaar gekomen tijdens de seks, omdat de erectie uitblijft krijg ik wel de “blue balls” verschijnselen, omdat ik het wel graag wil maar er niks van komt.
Tijdens het masturberen duurt het ook best lang om mijn penis in erectie toestand te krijgen en lukt het ook niet altijd. Soms duurt het zo lang dat mijn penis zich allen volzuigt met bloed zonder dat het in een erectie toestand komt te staan. Hierdoor kom je dan ook voor mijn gevoel klaar met een slappe penis.
In de ochtend werd ik meestal ook wakker met een ochtenderectie, maar die blijven sinds een langere tijd ook uit, hierdoor denk ik misschien dat er iets lichamelijks niet goed zit. In de afgelopen maanden heb ik last gehad van steken die vanuit mijn teelbal naar mijn onderbuik trokken. Dit is tevens onderzocht, maar hiervan waren geen onderliggende kwaaltjes te vinden.
De laatste maanden heb ik ook wel eens klachten gehad van hartkloppingen en koude voeten en handen, maar hier is voor de rest niks uitgekomen.
Ik zit momenteel een beetje met de handen in mijn haar en weet niet wat ik verder moet gaan doen, aangezien ik dit ook erg beschamend vind. Denkt u dat dit een lichamelijk probleem is of dat het een psychisch probleem is geworden?
Laat me weten wat jullie denken..!
"dan springen mijn gedachte van de intieme seks gedachtes om naar andere gedachtes" Je bent er dus niet meer met je gedachten bij. Kun je een voorbeeld geven van die andere gedachten?
Heb je veel stress of spanningen? Hoe vaak en hoe veel sport je en wat voor sport? Gebruik je medicijnen, supplementen, alcohol of drugs?
Dan gaat mijn gedachte gewoon weer naar het dagelijks leven dat kan van alles zijn...
ik sport nu 3x in de week van elk een half uurtje tot een uurtje. Ik gebruik geen medicatie, drugs of supplementen
En hoe zat het met stress en spanningen ?
Stress of druk heb ik niet echt, aangezien ik meestal wel zo iets heb van dat komt wel. Maar hierover heb ik wel een beetje een drukken gevoel...
als je tijdens de sek andere gedachten krijgt, dan kunnen daar verschillende redenen voor zijn. In de regel geen fysiek (lichamelijk) probleem
Stress en spanningen , je gedachten gaan naar dingen die je erg bezig houden
Seks niet interessant of spannend genoeg meer ( verplicht nummertje)
onvoldoende aantrekkingkracht tov partner
Heeft u hier nog enige tips voor om de seks spannender te maken? Of om je gedachtes bij de seks te houden en niet af te dwalen?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!