schilferende huid op eikel

Schimmel/Zwemmerseczeem?

Hallo ik heb een probleem waarmee ik graag geholpen zou worden. Ik heb namelijk last van een schilferende huid op mijn eikel. Ik heb nog geen seks gehad. Ik heb schimmelzalf gekocht en die gebruik ik nu een aantal dagen maar het schijnt nog niet te helpen. Weet iemand hier meer over?

Alvast bedankt, Jonathan!

Reageren

een schimmelinfectie als je nog geen seks hebt gehad is zeer onwaarschijnlijk, tenzij je ook hand en-, of voetschimmel hebt, ofetwel zwemmerseczeem.
    Veel logischer is het overmatig wassen van de penis met zware zeep.
    De oplossing is minder wassen met zeep en alleen spoelen met water. Haal de voorhuid over de eikel en spoel onder de douche.
    Bij luchtjes was je je eikel onvoldoende met water. Dus géén zeep gebruiken, dat droogt de huid uit.

Reageren

Ik was mijn penis nooit met zeep. Maar zou het niet kunnen dat ik dat misschien juist wel eens moet doen? Bedankt voor je reactie!

Reageren

Het zou eigenlijk best kunnen dat ik zwemmersexceem heb. Een tijd geleden was ik op vakantie en heb toen erg veel gezwommen, sindsdien heb ik soms last van een beetje uitslag op mijn voeten en toen had ik hetop mijn handen. De huid op mijn handen is nog steeds ruwig en er zitten rimpeltjes in. Is zwemmersexceem goed te behandelen?

Bedankt!

Reageren

De anti-schimmelcreme heeft niet geholpen. Wat nu?

Alvast bedankt!

Reageren

ben je er nu vanaf? hoe ben je ervan af gekomen? ik heb denk ik hetzelfde probleem

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: schilferende huid op eikel

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe