Home / Erectieproblemen / Blaasjes rond plasbuis
Hoi allemaal, ik loop al sinds 1,5 met blaasjes rond de uiteinde van mijn plasbuis. Het is me opgevallen na een keer onveilige seks te hebben gehad. Het komt en gaat met vlagen. Soms is het rood en kan je goed de oppervlakte zien waar het om gaat, en na 2 uur later of na het douchen zie je er weer amper wat van. Als ik een stijve penis heb trekken de blaasjes strak en zie je ze niet meer.
Ik ben ervoor bij de huisarts geweest en die riep gelijk herpes. Echter heb ik geen pijn/brandend gevoel tijdens het plassen, of worden de blaasjes pijnlijke korsten. Ook omdat ze zo sporadisch te zien zijn geloof ik niet dat dit het is.
Vervolgens heb ik me laten testen bij de GGD. Ik heb m’n verhaal daar gedaan, plaatjes laten zien en hebben me op die standaard soas getest. Dit was allemaal negatief.
Daarna nog bij de dermatoloog gezeten en deze konden er ook niks van maken. Ik kreeg een crème mee om het wat vochtiger te houden, want ze vonden het erg droog.
Ik kan niks op internet vinden wat erop lijkt. Ik hoop dat iemand een advies heeft.
Ik kan eerlijk gezegd niets bijzonders zien. Ik zie alleen dat er rondom de uitgang van de urinebuis een lichte irritatie is. Herpes of een andere soa kan ik er zo in ieder geval niet in herkennen, Gebruik eens lanette creme...en een beetje glijmiddel bij seks of masturberen
Excuses, het betreft inderdaad de irritatie/blaasjes rond de uiteinde van de urinebuis. Lanette crème is wat ik heb meegekregen van de dermatoloog en smeer dit nu al sinds juli 2017. Toevallig nu een week niet gesmeerd, en trof het zo aan. Als ik dagelijks smeer na het douchen, dan zie je het in minder mate. Echter is het nog nooit geweest dat het een paar dagen weg is geweest. Het blijft hangen.
Gebruik je zeep of doucheschuim/gel om je penis te wassen?
Nee, ik was daar niet met zeep of douchegel, spoel het alleen af met water.
Heb je al eens een crème tegen schimmelinfecties geprobeerd?
Ja, na aanhouden bij de huisarts dat het geen herpes kon zijn met de huidige symptomen, kreeg ik een anti-schimmel crème. Dit heb ik vervolgens 4 weken gesmeerd zonder effect. Een paar weken daarna de soa test gedaan waarbij je urine wordt gecontroleerd. Toen ook daar niks uit kwam ben ik via de huisarts bij de dermatoloog gekomen en ook die haalde zijn schouders op en kreeg ik de lunette crème mee.
Sindsdien me er maar bij neergelegd, maar nu ik weer beginnend ben met een relatie maak ik me er toch weer zorgen over dat het misschien wel iets is.
Ik zou me daar geen zorgen over maken. Ik denk dat als het iets is, het dan een irritatie is.
Oke dat stelt een beetje gerust. Maar vind het vreemd/vervelend dat ik er al zo lang last van heb als het gewoon irritatie is.
De vraag is dan waardoor de irritatie zou kunnen ontstaan.
Dat is dus de vraag. Ik was niet met zeep en draag geen hele strakke boxershorts. En of ik nou wel of niet de lunette crème smeer het blijft aanwezig. Ik heb wel eens last van stress door mijn studie, maar tijdens bijv een zomervakantie heb ik er nog steeds last van.
Het zit ook altijd op dezelfde plek rondom het uiteinde van de plasbuis, het verspreid zich niet verder en trekt ook niet terug.
Ik zou er als ik jou was niet zoveel op letten. Een soa of iets dergelijks is het niet
hoi Arthur, ik heb soortgelijke klachten. Heb jij inmiddels als een oplossing gevonden
Heel herkenbaar. Ik heb er nu al 2 jaar last van . Soms lijkt het het uiteinde van de plasbuis te zijn. Andere keer de voorhuid die pijnlijk voelt. Na het douchen en schoonmaken zonder zeep is het beter. Ook na het opstaan is het net of de nachtrust werkelijk rust geeft . Bouwt zich op gedurende de dag. Soms zo erg dat je niet rustig kunt zitten. Voelt soms branderig, andere keer heel koel . Heb een ander forum gevonden waar allemaal dezelfde klachten worden beschreven. Net als ik meerdere keren bij huisarts geweest, 3 x dermatoloog en 3 x uroloog. Frustrerende is dat ik dat ook meegedeeld heb maar geen enkele arts de moeite neemt om daar eens naar te kijken. Er zijn echt veel mannen met deze klachten . Mijn laatste bezoek aan dermatoloog werd aangegeven dat het te gespannen bekkenbodemspieren zouden kunnen zijn nr zelf denk ik niet dat de bekkenbodemspieren . Heb toevallig net vanavond een foto uit kunnen vergroten waar op te zien is dat er een blaasje aan het eind van de plasbuis zit . Alle zalfjes die ik heb gekregen maken het alleen maar erger. Daar moet ik na 2 a 3 dagen mee stoppen omdat het niet te harden is die schrijnende pijn aan je topje van de penis. Ik hoop dat deze foto mijn dermatoloog een ander inzicht geeft want ik denk dat mijn bekkenbodemspieren Dit niet veroorzaken.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!