Home / Erectieproblemen / Koude penis en ballen
He Frank,
Ik heb er ook last van.. Zonder reden zijn mn ballen en penis koud, ingetrokken en wat hard .. Alsof je inderdaad net uit een koude douche komt maar dan gewoon terwijl je op werk zit etc. Ik heb wel eens gehoord dat de PC spier te aangespannen is waardoor de doorloop slechter is. Wanneer ik een stijve krijg verdwijnt het probleem wel grotendeels namelijk. Voor de moderator ; alle respect en dank dat je ons wilt helpen. Echter lees ik op veel forums dat dit bij enorm veel mannen een écht probleem is en zelf kan ik ook zeggen dat dit gevoel niet 'normaal' is, omdat dit pas sinds een jaar of 2 is. Zo'n typisch huisarts antwoord als dit is normaal etc heeft daarom niet wat aan. Men kijkt op naar autoriteit met een functie, benut deze functie dan ook door écht mee te denken i.p.v. men t gevoel te geven dat je afgewimpeld wordt door te zeggen dat het normaal is, wat de meeste artsen doen bij een probleem waarvan ze niet 123 de oorzaak kennen.
Voor iedereen die er nog naar op zoek is ; ik ben wat aan het googlen geweest uiteraard en in Amerika blijkt er wat meer over bekend te zijn. Hard Flaccid Syndrome wordt het genoemd. Het lijkt me niet echt een aandoening waar je mee wordt geboren of iets dergelijks maar het lijkt mij eerder te ontstaan door gespannen of geknelde bekkenbodemspieren. Zelf heb ik namelijk last van een gekantelde bekken, Pelvic Tilt ook wel genoemd in het amerikaans. Ik merk hierbij dat mijn onderrug pijn doen en bekken naar voren zijn gekanteld, wanneer ik mijn bekken naar voren laat kantelen dan trekt de penis zicht ook terug naar binnen / naar achter. Iemand die hier toevallig ook last van heeft? In een artikel dat ik net las spraken ze inderdaad over dat de penis hard voelt terwijl hij slap is (waar de naam dus voor staat) en dat hij nogal koud kan voelen. Ook als de penis hard wordt niet zijn volle potentie bereikt en dat er een gespannen pijn kan ontstaan tussen de ballen en de anus.
Ik ben voornemens om dit probleem op te lossen omdat t me mentaal best in de war en gefrustreerd maakt, als iemand mee wil denken hoor ik het graag.
Kan het zijn door overgewicht?
Doordat het lichaam meer vet bevat, het de penis naar binnen drukt.ook heb ik wel eens gelezen dat vet vaak koud aanvoelt..want ik heb vaak een koude buik..niet dat ik het dan koud heb maar zodra ik aan mijn buik zit voel ik dat het daar veel kouder aanvoelt...misschien dat het ook zo met de penis werkt??
Ik heb het zelfde alleen ik heb ook pijn er bij en ze zijn ineens koud
Dag beste mensen,
Ik heb er ook last van. Heb echter een lichaamsvetpercentage van 17% dus ik denk niet dat het komt door overgewicht. Bij mij in ieder geval niet. Heb wel een aantal weken terug een ontsteking gehad in mijn bijbal. Deze trok ook vanzelf weer weg zonder antibiotica maar misschien zou daar dan inderdaad het verband kunnen zijn. Of mijn bekkenbodem gekanteld is zou ik niet weten. Ik dacht zelf ook aan beschadigde bloedvaatjes in de schaamstreek maar meestal repareren die zichzelf dus dan zou het niet 2jaar lang moeten duren. Zou het wellicht ook te maken kunnen hebben met oververmoeidheid?
Sven zei dat het in het amerikaanse onderzoek ook samen ging met onvolledige erecties. Ik merk zelf ook dat mijn libido veel lager/weg is. Hebben jullie dat ook?
Mvg Atlas
Ik heb dit ook wel welke klachten heb je nog allemaal?
Ik voel na het plassen een sneu gevoel.
Vermoeidheid en een te veel gespannen bekkenbodem kunnen dit soort klachten wel veroorzaken
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!